کلاردشت به عنوان شهرستان نمونه گردشگری استان مازندران معرفی گردید

به گزارش مجله سلنا، ایرنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، کلاردشت به عنوان شهرستان نمونه گردشگری استان مازندران معرفی گردید.

کلاردشت به عنوان شهرستان نمونه گردشگری استان مازندران معرفی گردید

سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران در هفدهمین سفر شهرستانی با 40 مدیر استانی به کلاردشت سفر کرد تا ضمن بازدید میدانی از طرحها، ملاقات چهره به چهره با اقشار مردم و نشست با فعالان مالی، مصوباتی برای حل مسائل این منطقه داشته باشد.

ملاقات با نمایندگان اقشار مردم، خانواده های معظم شهدا و فعالان سیاسی و مالی، بازدید از طرحهای عمرانی، افتتاح بومگردی و شرکت در جلسه شورای اداری استان از جمله برنامه های سفر یک روزه استاندار مازنداران به شهرستان کلاردشت بوده است.

طبق آمار رسمی موجود، کلاردشت سال گذشته میزبان افزون بر یک میلیون و 500 هزار جهانگرد داخلی و خارجی بود و این آمار سال به سال در حال افزایش است.

استانداران مازندران گفت: حاصل این سفر برابر گزارشها و بازدیدهایی که مدیران استانی از جای جای این شهرستان داشتند، 35 مصوبه بوده که مهمترین آن معرفی و تصویب شهرستان کلاردشت به عنوان منطقه نمونه جهانگردی استان مازندران است.

حسینی پور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در نشست شورای اداری مصوب شد همسو با این مصوبه همه سازوکارهای منطقه نمونه جهانگردی در این شهرستان مهیا گردد، یعنی زیرساختهای کلاردشت و 21 روستای آن باید به نحوی طراحی گردد که متناسب با منطقه نمونه جهانگردی باشد.

وی توضیح داد: کلاردشت با برخورداری از موقعیتهای ممتازی که دارد از دیرباز خاستگاه جهانگردان به ویژه از کشورهای عربی بوده است. بنابراین علاوه بر تهیه زیرساختهای این شهر با نماد تمدن اسلامی، باید پیوستهای فرهنگی هم برای آن در نظر گرفته گردد.

استاندار مازندران ابراز امیدواری کرد با پیگیری مسئولان محلی و استانی برای اجرایی شدن هرچه زودتر این مصوبه شاهد تحول، توسعه و آبادانی این شهرستان باشیم که با انجام آن مزیتها و ظرفیتهای منحصر بفرد کلاردشت احیا خواهد شد و شاهد یک ارتقای نسبی به لحاظ سطح درآمدی خانوارها خواهیم بود.

حسینی پور اضافه نمود: از آنجایی که اجرای این طرح نمونه جهانگردی است دیگر فعالیتهای مالی نظیر صنعت و کشاورزی هم باید رنگ و بوی جهانگردی به خود گیرد و همه دستگاه های باید پای کار بیایند.

استاندار مازندران بعلاوه از تصویب 35 طرح در این سفر خبرداد و گفت: مسائل و مسائل این شهرستان از سوی مدیران استانی شناسایی شده است ضمن آنکه در کارگروه ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری هم به تعداد 19 پرونده متعلق به فعالان مالی در این شهرستان رسیدگی و حدود 250 میلیارد ریال هم تسهیلات برای احیای واحدهای راکد یا نیمه کاره در نظر گرفته شد.

فرماندار کلاردشت نیز کمبود نیروی انسانی در ادارات، نهادها و دستگاه های اجرایی، آنتن ندادن تلفن همراه در جاده پرتردد جنگلی کلاردشت عباس آباد، بالا بودن حریم کیفی رودخانه حفاظت شده سرد آبرود و محدودیت در اجرای طرح باز آفرینی شهری، تعرفه بالای بهای گاز به دلیل تعریف کلاردشت در قالب اقلیم 2، صادر نشدن مجوز مراکز ترک اعتیاد، کمبود شعب بانکی و فضاهای ورزشی را از جمله مسائل این شهرستان معرفی کرد.

زین العابدین فقیه نصیری بحران کم آبی در حوزه کشاورزی و آشامیدنی و نداشتن برنامه ریزی در این حوزه، سیاست گذاری درست و هدفمند برای مهار آبهای رودخانه سرد آبرود برای برطرف این بحران، وجود موانع و مسائل برای دریافت سند در 6 نقطه شهرستان را از دیگر مسائل این شهرستان برشمرد.

وی احداث سد روی رودخانه سرد آبرود را یکی از راههای برطرف بحران کم آبی در این شهرستان پیشنهاد کرد و گفت: بخش خصوصی آمادگی دارد چنین سدی را اجرا و نتایج حاصل از سرمایه گذاری را استفاده کند و نیازی به اختصاص اعتبارات دولتی نیست.

این مسئول بعلاوه تجهیز و تقویت امکانات و تجهیزات بیمارستان این شهرستان را خواهان شد.

منبع: همگردی
انتشار: 8 آبان 1402 بروزرسانی: 8 آبان 1402 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 2428

به "کلاردشت به عنوان شهرستان نمونه گردشگری استان مازندران معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاردشت به عنوان شهرستان نمونه گردشگری استان مازندران معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید