9 ماه برنامه ریزی برای داشتن یک کارنامه درخشان، با اشتیاق مدرسه بروید

به گزارش مجله سلنا، باز آمد بوی ماه مدرسه؛ بوی بازی های راه مدرسه. سال تحصیلی سال جاری هم از راه رسید و بچه ها آماده برای رفتن به مدرسه. دانش آموزان شاد از رسیدن ماه مهر و البته کم نیستند کسانی که چنین حسی ندارند.

9 ماه برنامه ریزی برای داشتن یک کارنامه درخشان، با اشتیاق مدرسه بروید

گروه خانواده-مژگان مهرابی: دلیلش هم این است که فکر می نمایند باید با سرگرمی و بازی خداحافظی نمایند و مرتب سرشان در کتاب باشد. آیا نمره قبولی بگیرند یا خیر. به باور علی امینیان مشاور درسی دبیرستان فرهنگ با یک برنامه ریزی درست دانش آموزان هم می توانند برترین نمره درسی را کسب نمایند و هم وقت فراغتی برای سرگرمی داشته باشند. او حرف های جالبی برای شنیدن دارد که می تواند راه گشای هر نوجوان باشد.

با اشتیاق مدرسه بروید

روز شنبه اول مهرماه است. روز آغاز سال تحصیلی نو. سالی که می تواند پربار باشد و دانش آموز نمرات خوبی از درس هایش کسب کند یا اینکه مثل تجربه های تلخ سال های قبل پیروز نبوده و کارنامه درخشانی نداشته باشد. این به خود شما نوجوان عزیز برمی گردد که چطور سال تحصیلی خود را آغاز کنی. برخی از شما همراه با معلم پیش می روید و مسئله ای در درس و امتحانات برایتان به وجود نمی آید. اما عده ای از شما که کم هم نیستند نه تکالیف خود را به موقع انجام می دهند و نه مروری بر درس ها دارند. شاید این موضوع در یکی 2 هفته اول دردسری ایجاد نکند اما با گذشت چند ماه از سال تحصیلی و نزدیک شدن به شب امتحان با کوهی از درس های نخوانده روبرو می شوید که قرار است یک شبه آن را به فکر بسپارید. خوب، قطعا در پرسش های کلاسی یا امتحانات پیروز نخواهید شد.

سر کلاس درس فقط مستمع نباشید

برنامه ریزی درست یاری زیادی به شما دانش آموزان می نماید تا در درس هایش پیروز شوید. آنچه احتیاج دارید یک برگه است که روی آن برنامه هفتگی، ساعت های حضور در خانه و مدرسه را یادداشت کنید. برگه را در جایی نصب کنید که جلوی چشمتان باشد. بعد هم به خود قول دهید حتما طبق برنامه پیش بروید. توجه کنید اگر با نظم مدرسه و معلم همراه شوید، قطعا در کارهای خود پیروز می شوید. چه خوب شب مروری بر درس های خود داشته باشید و فردا به هنگام تدریس معلم با اطلاعات کافی سر کلاس درس حاضر شوید. فقط مستمع نباشید. اگر نکته ای را متوجه نشدید حتما از معلم بخواهید بار دیگر برای تان شرح دهد یا از همکلاسی خود یاری بگیرید. درس را متوجه نشده رها نکنید.

درس ها را برای شب امتحان تلنبار نکنید

اقدام دیگری که می تواند شما را در یادگیری پیروز کند اینکه بعد از تدریس معلم همان شب نگاهی به درس ها بیاندازید. یک بار قبل از تدریس مرور نموده اید یک بار هم بعد از آن، درس در حافظه شما ثبت می گردد. درس را برای خودتان یا یکی از افراد خانواده شرح دهید. اینگونه بهتر متوجه اشتباه های خود می شوید. اگر تکالیف تان را به موقع و سر وقت انجام دهید برای رفتن به مدرسه دچار اضطراب نمی شوید. حضور در کلاس برایتان سخت نمی گردد. دلهره ندارید که اگر معلم بپرسد یا تکلیف بخواهد چه باید بکنم؟ اما در خصوص درس هایی که تکلیف نوشتنی ندارند. مثل هدیه های آسمانی بهتر است هر درس را قبل از تدریس فصل نو مرور کنید. تا در شب امتحان دچار مشکل نشوید. برخی از دانش آموزان خواندن درس ها را به شب امتحان موکول می نمایند. خوب در یک شب می خواهند 10- 15 فصل را بخوانند. قطعا اضطراب می گیرند و نمی توانند نمره خوبی کسب نمایند.

رونویسی نکنید

خیلی از بچه ها برای انجام تکالیف خود از فضای مجازی استفاده می نمایند. اگر برای یادگیری است ایرادی ندارد اما اگر رونویسی می نمایند که فقط معلم توبیخ نکند در واقع به خودشان ظلم نموده اند. هدف معلم برای تمرین دادن یادگیری شماست. انجام دادن کارها طبق برنامه ریزی درست شاید در هفته اول کمی سخت به نظر برسد اما وقتی روی روال افتادید تازه متوجه می شوید چقدر سریعتر درس های خود را می خوانید و می نویسید. در این صورت می توانید زمان به جای مانده را صرف بازی یا ورزش کنید.

والدین همکاری نمایند

البته موضوع مهمی که جا دارد متذکر شوم اینکه دانش آموزان برای مطالعه احتیاج به آرامش دارند. سروصدا، حضور مهمان در خانه یا مهمانی رفتن در ایام امتحانات تمرکز آنها را برهم می زند. بنابراین همکاری آنها می تواند یاری زیادی به بچه ها کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 شهریور 1402 بروزرسانی: 27 شهریور 1402 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 2423

به "9 ماه برنامه ریزی برای داشتن یک کارنامه درخشان، با اشتیاق مدرسه بروید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 ماه برنامه ریزی برای داشتن یک کارنامه درخشان، با اشتیاق مدرسه بروید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید