آغاز دور تازه سفرهای منطقه ای خلیلزاد از دیدار با معاون سیاسی رهبر طالبان

به گزارش مجله سلنا، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان، دور تازه سفرهای منطقه ای خود را از دیدار با ملابرادر معاون سیاسی رهبر طالبان در قطر آغاز کرده است.

آغاز دور تازه سفرهای منطقه ای خلیلزاد از دیدار با معاون سیاسی رهبر طالبان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای گفت که زلمی خلیلزاد کننده ویژه این کشور در امور صلح افغانستان به قطر، هند و پاکستان سفر می کند تا درباره فرایند صلح طالبان و دولت کابل رایزنی کند.

از سوی دیگر، سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در توئیتی گفت که خلیلزاد کننده آمریکا با ملا برادر آخندزاده معاون سیاسی رهبر طالبان دیدار کرده است.

وی اضافه نمود: در این دیدار مطلق القحطانی کننده ویژه وزارت خارجه قطر نیز حضور داشت و درباره تسریع آزادی زندانیان، مذاکرات بین الافغانی و اجرای کامل توافقنامه صلح آمریکا-طالبان مصاحبه شد.

این دیدار در حالی صورت می گیرد که در هفته جاری ژنرال اسکات میلر فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو درباره افزایش حملات طالبان هشدار داده بود.

همچنین روز گذشته مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا نیز گفت که طالبان به تعهداتش در قالب توافقنامه قطر عمل نکرده است و دولت افغانستان نیز باید به تعهداتش عمل کند.

شیرمحمد عباس استانکزی رئیس تیم مذاکره کننده طالبان نیز گفته که درگیری ها در افغانستان یک طرفه نیست و اظهارات مقامات دولتی مبنی بر بازپس گیری مناطق مختلف نیز نشان می دهد که نیروهای امنیتی افغان نیز به این گروه حمله می کنند.

وی تاکید کرد که مسئله کاهش خشونت ها و آتش بس در مذاکرات بین الافغانی بحث می شود.

آمریکا و طالبان پس از گفت وگوهای طولانی پشت درهای بسته 10 اسفند توافقنامه آوردن صلح به افغانستان را امضا کردند تا خشونت ها کاهش یابد و مذاکرات بین الافغانی نیز آغاز شود اما به گفته دولت و مقامات آمریکایی حملات طالبان پس از امضای توافقنامه تشدید شده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 934

به "آغاز دور تازه سفرهای منطقه ای خلیلزاد از دیدار با معاون سیاسی رهبر طالبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز دور تازه سفرهای منطقه ای خلیلزاد از دیدار با معاون سیاسی رهبر طالبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید