آمریکا استقلال و حق حاکمیت سوریه را هدف گرفته است

به گزارش مجله سلنا، رئیس کمیسیون امور بین المللی شورای فدراسیون روسیه اظهار داشت: آمریکا با ساخت پایگاه نظامی در سوریه در واقع حق حاکمیت و استقلال مردم این کشور را زیر پا می گذارد و جالب است که غربی ها به این واقعیت تلخ و اقدام غیرقانونی هیچ اهمیتی نمی دهند.

آمریکا استقلال و حق حاکمیت سوریه را هدف گرفته است

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، کنستانتین کاساچوف، رئیس کمیسیو امور بین الملل شورای فدراسیون روسیه چهارشنبه 15 آبان در فیس بوک خود نوشت: هیچ خبری از واکنش متحدان اروپایی آمریکا در ناتو که در مجلس اروپا بسیار دوست دارند از رجحان قانون سخن بگویند به گوش نمی رسد.

کاساچوف اقدامات اخیر آمریکا در سوریه را به احداث پایگاه در کوزوو تشبیه کرد که پس از بمباران یوگسلاوی سابق در سال 1999 رخ داد و آمریکا در آن موقع دومین پایگاه بزرگ خود در اروپا را در این منطقه مستقر کرد.

او گفت: ما می دانیم که آمریکا برای تامین هزینه حضور نظامیان خود در سوریه میادین نفت این کشور را اشغال می نماید اگر چه بهانه آنها جلوگیری از گسترش داعش و در اختیار دریافت میادین نفتی توسط تروریست ها است.

لازم به ذکر است، رسانه ها اعلام کردند که آمریکا درحال احداث دو پایگاه نظامی در استان دیرالزور سوریه است و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز گفته که نیروهای این کشور قرار است از این پایگاه امنیت میادین نفت سوریه را تامین نمایند.

مقام های روس در چند هفته اخیر، آمریکا را به سرقت نفت سوریه متهم نموده اند و خواهان انتها دادن به این اقدام تبهکارانه شده اند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه به تازگی به بی توجهی آمریکا برای مبارزه با گروه تروریستی داعش اشاره و اعلام نمود: واشنگتن برروی میادین نفتی سوریه تمرکز نموده است.

  • لاوروف: البغدادی ساخته آمریکا بود

او به کنایه گفت: آمریکا می خواهد از میادین نفتی سوریه محافظت کند تا مردم سوریه نتواند به این میادین دست یابد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 514

به "آمریکا استقلال و حق حاکمیت سوریه را هدف گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا استقلال و حق حاکمیت سوریه را هدف گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید