اپوزیسیون سودان نخست وزیر دوره انتقالی را معرفی کرد

به گزارش مجله سلنا، گروه های آزادی و تغییر (اپوزیسیون) سودان امروز (پنج شنبه) عبدالله حمدوک را به عنوان نخست وزیر دوره انتقالی معرفی کردند این در حالی است که شورای نظامی سودان نیز نمایندگان خود در شورای حاکمیتی را معین کرد.

اپوزیسیون سودان نخست وزیر دوره انتقالی را معرفی کرد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، گروه های آزادی و تغییر سودان ضمن اشاره به برگزاری نشست هایی در قاهره با دعوت دولت مصر بیان کرد: عبدالله حمدوک به عنوان نخست وزیر مرحله انتقالی معین شد.

گروه های آزادی و تغییر سودان گزارش دادند، در نشستی که روزهای یکشنبه و دوشنبه گذشته در قاهره در چارچوب ایجاد بستری برای شروع روند صلح و اجرای طرح دولت مصر برگزار گردید، نمایندگانی از این گروه ها از جمله رهبران جبهه انقلابی سودان حضور داشتند.

گروه های یاد شده تاکید کردند، در این مذاکرات بر اهمیت برقراری صلح به عنوان اصلی برای اجرای سایر ماموریت های دوره انتقالی و لزوم تضمین سند آدیس آبابا در سند قانون اساسی تاکید و درباره شرایط داخلی گروه های آزادی و تغییر و چگونگی اجرای توافق های صلح آینده در توافق نامه نهایی گفت وگو شد.

همچنین طرف های شرکت کننده درباره ادامه گفت وگوها درباره مسائل صلح تا تحقق کامل و عادلانه آن و رسیدگی به ریشه های این بحران ملی به توافق نظر رسیدند.

این گروه ها همچنین بر کوشش مستمر و جدیت خود برای برقراری صلحی همه جانبه تاکید و بیان کردند زمان های معین شده برای تشکیل هیئت های مرحله انتقالی هنوز تغییر نکرده اند و تشکیل دولت انتقالی به منزله گامی اساسی و شرطی لازم برای برقراری صلح است.

طبق گزارش شبکه خبری العربیه، شورای نظامی سودان پنج تن از اعضای فعلی خود شامل البرهان، حمیدتی، کباشی، العطا و عبدالخلاق را برای نمایندگی در شورای حاکمیتی معرفی کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 227

به "اپوزیسیون سودان نخست وزیر دوره انتقالی را معرفی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپوزیسیون سودان نخست وزیر دوره انتقالی را معرفی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید