فراوری واکسن HPV در نیمه اول سال آینده99

به گزارش مجله سلنا، رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت با بیان این که در سال 99 بیشتر در حوزه هوش مصنوعی و پزشکی از راه دور و سلامت دیجیتال تمرکز خواهیم کرد، از فراوری واکسن HPV در نیمه اول سال 99 اطلاع داد.

فراوری واکسن HPV در نیمه اول سال آینده99

به گزارش خبرگزاری مالی ایران ، با بیان اینکه در سال آینده حوزه واکسن را به صورت ویژه دنبال خواهیم کرد، اضافه کرد: امید داریم واکسن HPV (پاپیلوم انسانی) در نیمه اول سال 99 فراوری گردد و وزیر هم قول داده است که این واکسن در برنامه واکسیناسیون کشوری قرار گیرد.

وی در ادامه اعلام کرد: سال جاری در حوزه سلامت دیجیتال نشست هایی برگزار گردید، اما واقعیت این است که نتوانستیم کار جدی در این حوزه انجام دهیم و احتیاج به آیین نامه ای داشتیم که این آیین نامه را تدوین کردیم که به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات رفته و امیدواریم مجوز دریافت کند. سال 99 سال سلامت دیجیتال خواهد بود و بیشتر می توانیم از ظرفیت شرکت های این حوزه استفاده کنیم.

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت توضیح داد: سال 99 بیشتر در حوزه هوش مصنوعی و پزشکی از راه دور و سلامت دیجیتال تمرکز خواهیم کرد که این سه حوزه با فناوری اطلاعات در ارتباط هستند.

بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، HPV یا پاپیلوم انسانی، هم اکنون شایعترین بیماری مقاربتی عصر حاضر است که به دلیل روابط محافظت نشده رخ می دهد و مردان بیشترین عامل انتقال این بیماری هستند و مهمترین عواقب ابتلا به این ویروس، بروز سرطان دهانه رحم است.

ویروس HPV یا پاپیلوم انسانی، بیش از 100 نوع یا سوش مختلف دارد. بیش از 80 درصد افراد مبتلا به HPV علائم قابل مشاهده ای در بدن ندارند و تعداد کمی دارای علائم هستند. مهمترین علامت ابتلا به ویروس HPV ایجاد زگیل در نواحی از بدن مانند دست، پا، سر و گردن و نیز در ناحیه تناسلی است. بیشتر عفونتهای HPV به مرور زمان رفع می شوند یا به دلیل ضعیف شدن در بدن تاثیر نمی گذارند؛ اما اگر بدن نتواند عفونت ویروس را پاک کند، پایداری طولانی مدت ویروس در بدن ممکن است منجر به تغییرات پیش سرطانی گردد که در صورت عدم درمان بعضی از این تغییرات با گذشت زمان به سرطان از جمله سرطان دهانه رحم، سرطان آلت تناسلی، سرطان مقعد، سرطان دهان، سرطان زبان، سرطان گلو و بعضی از دیگر سرطان ها (عمدتا بسته به رفتارهای جنسی) تبدیل می شوند.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 809

به "فراوری واکسن HPV در نیمه اول سال آینده99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری واکسن HPV در نیمه اول سال آینده99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید