خبرنگاران سدهای نهرین و دره بید طبس سرریز شد

به گزارش مجله سلنا، بیرجند - خبرنگاران - معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت: بر اثر بارندگی های رگباری 2 روز اخیر به ویژه شب گذشته سد نهرین و دره بید شهرستان طبس به ظرفیت 9 میلیون مترمکعب سرریز شد.

خبرنگاران سدهای نهرین و دره بید طبس سرریز شد

سید سعید پورجعفر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: شیرهای تخلیه تحتاتی سدها باز است اما میزان ورودی از خروجی بیشتر است.

وی گفت: با توجه به اعلام هواشناسی در مورد ورود سامانه جدید بارندگی از روز پنجشنبه این هفته، سدهای مذکور در حال تخلیه شدن است تا آمادگی لازم برای مهار روان آب ها را داشته باشد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت: ورودی سیلاب و روان آب به مابقی سدهای استان در دست انجام است و حداقل 50 درصد ظرفیت این سدها خالی است.

وی در ارتباط با رودخانه های اصلی استان نیز گفت: سال قبل جهتهای اصلی رودخانه های استان از جمله شاهرود بیرجند ساماندهی و بازگشایی شد.

پورجعفر با بیان اینکه تا به امروز مشکل یا خسارتی در جهت رودخانه های اصلی استان رخ نداده است اضافه نمود: پارسال 10 کیلومتر از جهت رودخانه شاهرود (بیرجند - خوسف) بازگشایی شد که بیشتر آن مربوط به اراضی کشاورزی بوده است.

وی گفت: در حال حاضر حجم زیادی از روان آب از رودخانه های استان در حال عبور است و مسئله ای در این خصوص ایجاد نشده است اما با توجه به حجم بالای روان آب شاید بعضی رودخانه فرعی با مشکل روبرو شده باشند.

هفت سد مخزنی با ظرفیت 80 میلیون مترمکعب در استان خراسان جنوبی وجود دارد که با وجود بارندگی های اخیر هنوز بخش زیادی از این سدها خالی است.

بارش شدید و رگباری باران که از دیروز (دوشنبه) در خراسان جنوبی شدت گرفته، باعث جاری شدن روان آب و آبگرفتگی در اغلب شهرستان های این استان شده است.

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی این سامانه بارشی تا عصر امروز(سه شنبه) فعال است و موج جدید بارشی از روز پنجشنبه وارد استان می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 877

به "خبرنگاران سدهای نهرین و دره بید طبس سرریز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سدهای نهرین و دره بید طبس سرریز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید