خبرنگاران صید ماهی استخوانی در گلستانی 24 درصد بیشتر شد

به گزارش مجله سلنا، گرگان - خبرنگاران - معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان گفت که صید ماهیان استخوانی در این استان سال جاری با حدود 357 تن برداشت و رشد 24 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل امروز دوشنبه به خاتمه رسید.

خبرنگاران صید ماهی استخوانی در گلستانی 24 درصد بیشتر شد

محسن یحیایی در تبادل نظر با خبرنگار خبرنگاران گفت: در فصل صید اخیر 47 تن ماهی کپور صید شد که نسبت به فصل صید ماقبل که 4 هزار و 300 کیلوگرم بود، 10 برابر افزایش یافت و یکی از دلایل موثر در افزایش برداشت این گونه آبزی، پرآبی رودخانه های منتهی به دریای خزر به سبب سیل سال گذشته به ویژه در گرگانرود بود که موجب شد علاوه بر ایجاد محیط تکثیر مناسب، امکان تغذیه ماهیان بهبود یابد.

یحیایی اظهارداشت : همچنین در فصل صید اخیر 294 تن ماهی کفال، 5 تن ماهی سفید و 11 تن سایر ماهیان صید شد.

به گفته وی در فصل صید سال جاری هزار و 200 ماهیگیر در قالب 17 تعاونی پره اقدام به صید ماهیان استخوانی از آبهای دریای خزر کردند.

وی گفت: با وجود اینکه هر ساله به دلایل مختلف از جمله سردی آب دریا، فصل صید تمدید می شد اما شیوع ویروس کرونا صیادان گلستان را از تمدید فصل صید و امکان به تور انداختن ماهیان بیشتر محروم کرد.

صیادان به دلیل نوع صید پره (تورگستر) معمولا مجبورند برای مدت طولانی در یک مکان محدود، دوره استراحت خود را سپری نمایند.

ماهیگیری در سواحل خزر به روش پره انجام می گردد به این صورت که تورهایی با ارتفاع هفت تا 10 متر و به طول حداکثر هزار و 200 متر به یاری یک قایق به صورت نیم دایره در فاصله مشخصی از ساحل دریا (14 متری عمق دریا) گسترده و پس از انباشته شدن از ماهیان استخوانی شامل گونه های کفال، سفید و کپور از طریق تراکتور به ساحل کشیده می گردد.

سر صیاد، فوکا پوش (صیادان باچکمه های بلند)، تور ریز، چینت چی (بازسازی کار تور)، قایقران و راننده تراکتور از نیروهای اصلی در انجام صید پره هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 858

به "خبرنگاران صید ماهی استخوانی در گلستانی 24 درصد بیشتر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران صید ماهی استخوانی در گلستانی 24 درصد بیشتر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید