خبرنگاران ماهانه یک میلیون قطعه جوجه ریزی در واحدهای پرورش مرغ درقم انجام می شود

به گزارش مجله سلنا، قم - خبرنگاران - مدیرتوسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: به صورت میانگین ماهانه یک میلیون قطعه جوجه ریزی در واحدهای پرورش مرغ گوشتی استان انجام می شود.

خبرنگاران ماهانه یک میلیون قطعه جوجه ریزی در واحدهای پرورش مرغ درقم انجام می شود

هادی مومنی نسب روز جمعه درگفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، بیان نمود: تلاش برای افزایش این میزان جوجه ریزی و بالابردن حجم تولید گوشت مرغ برای پاسخ به نیازهای مردم استان ادامه دارد و بر اساس برنامه ریزی های اجرا شده به زودی شرایط ایجاد شده در زمینه توزیع مرغ شکسته خواهد شد.

وی اضافه نمود: میزان عرضه روزانه گوشت مرغ به صورت گرم و منجمد در قم رو به افزایش است و در مواقعی روزانه بیش از 130 تن گوشت مرغ در فروشگاه های منتخب استان توزیع می شود که رقم بسیار قابل توجهی است و امیدواریم با افزایش سطح تولید به تقاضای مردم در این خصوص پاسخ مناسب داده شود.

مومنی نسب همچنین در خصوص شرایط تدارک میوه شب عید استان نیز گفت: 450 تن سیب و پرتغال برای عرضه شب عید در قم تدارک دیده شده است که با استقرار جایگاه های تعیین در مناطق مختلف در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به این که سیب و پرتغال درنظر گرفته شده برای استان از کیفیت بالایی برخوردار است، بیان نمود: قیمت هرکیلوگرم پرتغال 11هزار و 500 تومان و قیمت هرکیلوگرم سیب برای عرضه در قم 9 هزار تومان تعیین شده است.

وی تاکید کرد: در زمینه تامین میوه مورد نیاز مردم استان در شب عید هیچ کمبودی وجود ندارد، همچنین در رابطه با تامین گوشت مرغ مورد نیاز مردم در کنار افزایش سطح تولید این محصول در داخل استان، شرایط عرضه مرغ های وارداتی نیز فراهم و عرضه آن با افزایش همراه خواهد شد.

قم از جمله استان های پیشگام کشور در زمینه تولید گوشت مرغ و تخم مرغ است و این استان رشد قابل توجهی در صنعت طیور دارد. میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر 805 هزار تن در زمینهٔ محصولات گیاهی، دامی و شیلات است.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 فروردین 1400 بروزرسانی: 28 فروردین 1400 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1691

به "خبرنگاران ماهانه یک میلیون قطعه جوجه ریزی در واحدهای پرورش مرغ درقم انجام می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ماهانه یک میلیون قطعه جوجه ریزی در واحدهای پرورش مرغ درقم انجام می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید