خبرنگاران 95 درصد اتباع خارجی بیمه شده در خراسان رضوی رایگان زیرپوشش قرار گرفتند

به گزارش مجله سلنا، مشهد- خبرنگاران- افزون بر 95 درصد اتباع خارجی زیرپوشش بیمه سلامت در استان خراسان رضوی جزو اقشار آسیب پذیر و بیماران خاص هستند که به صورت رایگان بیمه شده اند.

خبرنگاران 95 درصد اتباع خارجی بیمه شده در خراسان رضوی رایگان زیرپوشش قرار گرفتند

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی روز یکشنبه به خبرنگار خبرنگاران گفت: در حال حاضر 13 هزار و 800 نفر از اتباع خارجی در این استان که بیشتر آنها تبعه افغانستان هستند زیرپوشش خدمات بیمه سلامت قرار دارند.

دکتر علیرضا رمزی اضافه کرد: اتباع خارجی در قالب سه دسته آسیب پذیر، غیرآسیب پذیر و خاص خدمات بیمه سلامت دریافت می کنند که افراد آسیب پذیر و خاص به صورت رایگان زیرپوشش قرار گرفته و مابقی با پرداخت حق بیمه مصوب نسبت به دریافت دفترچه درمانی اقدام کرده اند.

وی ادامه داد: اتباع خارجی می توانند با مراجعه به سامانه استعلام بیمه سلامت اتباع خارجی در سایت اداره کل اتباع خارجی این استان به آدرس atba.khorasan.ir وارد شده و خدمات مربوطه را بدون مراجعه به دفاتر بیمه سلامت دریافت کنند.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: در حال حاضر امکان صدور و تمدید دفترچه بیمه سلامت برای پناهندگان دارای کارت آمایش معتبر تا ششم اسفند ماه سال جاری فراهم شده است.

54 درصد از جمعیت 6 میلیون و 400 هزار نفری استان خراسان رضوی زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

شمار مهاجران و اتباع خارجی دارای مجوز اقامت در این استان بیش از 320 هزار نفر است که بیشتر آنان تبعه افغانستان و 95 درصد از این تعداد هم در مشهد ساکن هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 979

به "خبرنگاران 95 درصد اتباع خارجی بیمه شده در خراسان رضوی رایگان زیرپوشش قرار گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 95 درصد اتباع خارجی بیمه شده در خراسان رضوی رایگان زیرپوشش قرار گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید