خلیلزاد از طرف آمریکا در نشست صلح مسکو برای افغانستان حضور پیدا می نماید

به گزارش مجله سلنا، وزارت خارجه آمریکا خاطرنشان کرد که زلمی خلیلزاد نماینده ویژه این کشور در امور صلح افغانستان در نشست مسکو برای صلح افغانستان شرکت خواهد نمود.

خلیلزاد از طرف آمریکا در نشست صلح مسکو برای افغانستان حضور پیدا می نماید

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای بیان کرد که زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در نشست مسکو برای تسریع فرایند صلح افغانستان حضور خواهد یافت.

کارشناسان می گویند که تصمیم دولت بایدن برای اعزام خلیلزاد به این نشست حاکی از آن است که آمریکا و روسیه که هر دو موافق ایجاد دولت انتقالی در افغانستان هستند، ممکن است باوجود اختلافاتی که دارند با یکدیگر درباره افغانستان همکاری نمایند.

جالینا پورتر معاون سخنگوی وزارت خارجه روسیه در آستانه این نشست تاکید نمود: نشست مسکو مکمل تمام کوشش های بین المللی دیگر برای حمایت از فرایند صلح افغانستان بوده و منعکس نماینده نگرانی های جامعه جهانی درباره پیشرفت های افغانستان نیز می باشد.

این نشست درحالی برگزار می گردد که آمریکا اخیراً طرح ایجاد دولت انتقالی را با سران افغانستان، شخصیت های سیاسی این کشور و گروه طالبان ارائه نموده که براساس آن دولت غنی با یک دولت موقت جایگزین می گردد که طالبان نیز بخشی از این دولت آینده خواهد بود.

براساس این طرح، انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی پس از ایجاد قانون اساسی جدید برگزار خواهد شد.

نشست مسکو قرار است با حضور نمایندگانی از روسیه، چین، آمریکا، پاکستان، افغانستان و طالبان در تاریخ 18 ماه مارس (28 اسفند ماه) برگزار گردد.

روسیه درحالی میزبان نشست صلح افغانستان است که ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه این کشور اخیراً بیان کرد که مسکو از ایجاد دولت موقت در افغانستان و ادغام گروه طالبان در این دولت حمایت می نماید.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1400 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1711

به "خلیلزاد از طرف آمریکا در نشست صلح مسکو برای افغانستان حضور پیدا می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلیلزاد از طرف آمریکا در نشست صلح مسکو برای افغانستان حضور پیدا می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید