دادگاه قانون اساسی روسیه با اصلاح قانون اساسی این کشور موافقت کرد

به گزارش مجله سلنا، دادگاه قانون اساسی روسیه روز دوشنبه اصلاحات قانونی که به موجب آن رئیس جمهور کنونی این کشور می تواند تا 16 سال دیگر در قدرت باقی بماند را تصویب کرد.

دادگاه قانون اساسی روسیه با اصلاح قانون اساسی این کشور موافقت کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دادگاه قانون اساسی روسیه روز دوشنبه اصلاحات قانونی را تصویب کرد که به موجب آن ولادیمیر پوتین رئیس جمهور کنونی این کشور می تواند تا 16 سال دیگر در قدرت باقی بماند.

به نوشته وبگاه رادیو اروپای آزاد این رای سه روز پس از بحث درباره اصلاحیه قانون در مراکز تصمیم گیری روسیه صادر شد. دوره فعلی پوتین، دومین دوره شش ساله متوالی وی است که سال 2024 به خاتمه می رسد.

قانون اساسی موجود در روسیه، روسای جمهور را از خدمت بیش از دو دوره متوالی منع می کند، اما این اصلاحیه باعث می شود پوتین به دنبال پنجمین دوره ریاست جمهوری در سال 2024 یا حتی ششمین آن در سال 2030 باشد.

تصویب نهایی این اصلاحیه در صورتی حاصل می شود که بیش از نیمی از رای دهندگان کشور در رای گیری سراسری که در 22 آوریل (چهارشنبه 3 اردیبهشت 99) برگزار شود ، از آن حمایت کنند.

رئیس جمهور روسیه سه شنبه هفته گذشته گفت او از متمم پیشنهادشده در مجلس دوما برای تمدید دوره ریاست جمهوری، حمایت می کند، مشروط بر ایکه دیوان عالی روسیه نیز مجوز این کار را صادر کند. (جزئیات بیشتر)

خاتمهی پیام/ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 803

به "دادگاه قانون اساسی روسیه با اصلاح قانون اساسی این کشور موافقت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دادگاه قانون اساسی روسیه با اصلاح قانون اساسی این کشور موافقت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید