سازمان ملل: تشکیل دولت در لبنان طلسم شده است

به گزارش مجله سلنا، یک مسوول بین المللی گفت، اقتصاد لبنان از هم فروپاشیده و پیش بینی می گردد، فراوری داخلی این کشور که در سال 2019 به 53 میلیارد دلار رسید، پایان 2020 به شکل بی سابقه ای به 18 میلیارد دلار کاهش یابد.

سازمان ملل: تشکیل دولت در لبنان طلسم شده است

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

به نقل از سایت المیادین، یان کوبیس، نماینده ویژه سازمان ملل در لبنان گفت، سیستم اقتصادی، اقتصادی و بانکی لبنان در حالت نابسامانی واقع شده است.

وی در توییتی نوشت، صلح و آرامش اجتماعی لبنان در آستانه فروپاشی است، حوادث امنیتی در حال افزایش است و پایه های این کشور به لرزه افتاده است.

کوبیس به اعتراض نوشت، به نظر می رسد سیاستمداران لبنان منتظر جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا هستند اما اینجا لبنان است نه آمریکا.

سعد حریری، نخست وزیر مکلف لبنان روز چهارشنبه با میشل عون، رئیس جمهوری این کشور آخرین مسائل مربوط به تشکیل دولت جدید را آنالیز کرد. هنوز لبنان نتوانسته پس از استعفای دولت حسان دیاب، نخست وزیر موقت در پی حادثه انفجار بندر بیروت، دولت جدیدی تشکیل دهد. به نظر می رسد تشکیل دولت در لبنان طلسم شده است.

طبق آمار موسسه خصوصی مطالعات بازار لبنان، بانک مرکزی این کشور 40 میلیارد دلار ضرر نموده که 20 میلیارد دلار از آن بین سال های 2018 تا 2020 بوده است.

همچنین طبق اعلام صندوق جهانی پول، پیش بینی می گردد فراوری داخلی لبنان که در سال 2019 به 53 میلیارد دلار رسید به شکل بی سابقه ای پایان 2020 به 18 میلیارد دلار کاهش یابد.

آمار بین المللی یک شرکت خصوصی نیز نشان می دهد، لبنان تا پایان سپتامبر 2020 حدود 95 میلیارد دلار بدهی دارد.

بیش از یک سال است که لبنان دچار بحرانی اقتصادی شدیدی شده و این از زمان پایان جنگ داخلی (1975 - 1990) بدترین شرایط لبنان محسوب می گردد. این بحران علاوه بر خسارت های سنگین بانک مرکزی و اعتراضات مردمی علیه فساد دایج، به فروپاشی اقتصادی نیز منجر شده است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 بهمن 1399 بروزرسانی: 19 بهمن 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1427

به "سازمان ملل: تشکیل دولت در لبنان طلسم شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل: تشکیل دولت در لبنان طلسم شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید