سفر ترامپ به هند پایتخت این کشور را صحنه اعتراضات بزرگ مردمی کرد

به گزارش مجله سلنا، همزمان با سفر رئیس جمهور آمریکا به هند پایتخت این کشور صحنه اعتراضات فراگیر مردمی شد که خروج ترامپ و احقاق حق خود را مطالبه می کردند.

سفر ترامپ به هند پایتخت این کشور را صحنه اعتراضات بزرگ مردمی کرد

اگر علاقمند به سفر با بهترین هزینه های سفر به کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از هندوستان تایمز، پزشکی قانونی هند مرگ 5 شهروند این کشور بر اثر شلیک مستقیم گلوله در جریان سرکوب اعتراضات مردمی توسط نظامیان این کشور را تائید کرد.

همچنین مسئولین دولت دهلی نو مدعی شدند در جریان سرکوب اعتراضات و زد و خورد معترضین با پلیس 75 نفر نیز زخمی شدند که حال 18 نفر از آنها وخیم است.

رسانه های دولتی هند اعلام کردند: عموم اعتراضات در مخالفت با قانون بازنگری تابعیت برگزار گردید و مردم خواستار لغو قانون تبعیض مذهبی بودند.

ملت تایمز نیز در گزارشی نوشت: همزمان با استقبال مودی از ترامپ در شهر احمد آباد دهلی نو صحنه تظاهرات ضد دولتی بود و نظامیان هندی علیه بانوان معترض شدیدترین حد خشونت را به کارگرفتند.

طبق گزارش این رسانه نظامیان هندی با استفاده از تفنگ ساچمه ای، شمشیر، چماق و سنگ به سوی بانوان معترض حمله نموده و ده ها نفر را زخمی کردند.

همچنین صدای شلیک گلوله از پشت بام منازل در شهر دهلی نو شنیده می گردد و مردم عادی هدف قرار می گیرند.

گزارش های میدانی نشان می دهد مناطقی چون چاند باغ، بجن پورا، موج پور و... هنوز هم صحنه تظاهرات مردمی علیه سیاست های دهلی نو و حضور ترامپ در هند است.

از سوی دیگر مردم معترض به خصوص مسلمانان اعلام نموده اند: تا زمانی که دولت مودی قانون تبعیض مذهبی که طبق آن غیر هندی ها به شرط مسلمان نبودن تابعیت هندی دریافت می نمایند را لغو نکند حاضر به خاتمه دادن به اعتراضات خود نیستند.

اعتراض به تصویب این قانون که همزمان با سفر ترامپ به شدت افزایش یافته است از 2 ماه پیش شروع شده و هند در جریان سرکوب مردم حداقل 30 نفر را کشته و 21 هزار نفر دیگر را نیز دستگیر نموده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 670

به "سفر ترامپ به هند پایتخت این کشور را صحنه اعتراضات بزرگ مردمی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر ترامپ به هند پایتخت این کشور را صحنه اعتراضات بزرگ مردمی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید