سفر عبدالمهدی به ریاض برای میانجیگری میان ایران و عربستان است

به گزارش مجله سلنا، به گزارش خبرنگاران به نقل از المیادین، سفر قریب الوقوع عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق به عربستان سعودی مورد توجه رسانه های مختلف قرار گرفته است.

سفر عبدالمهدی به ریاض برای میانجیگری میان ایران و عربستان است

بر اساس این گزارش، این شبکه لبنانی با اشاره به اهمیت سفر میان عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق به عربستان سعودی برای دیدار با مقامات ارشد این کشور، خاطرنشان کرد: سفر عبدالمهدی به ریاض در چارچوب سلسله تحرکات عراق برای میانجیگری میان ایران و عربستان، قرار می گیرد.

المیادین در ادامه مطلب خود در این خصوص همچنین آورده است: سفر روز چهارشنبه عادل عبدالمهدی به ریاض و قصدش برای دیدار با ملک سلمان و محمد بن سلمان با هدف وساطت میان تهران و ریاض، است.

این شبکه لبنانی همچنین خاطرنشان کرد که اخبار خود در این خصوص را به نقل از منابع آگاه، منتشر نموده است. از سوی دیگر، المیادین همچنین اعلام نموده است: عبدالمهدی کوشش می نماید تا زمینه های انجام دیداری میان سران ایران و عربستان در بغداد، پایتخت عراق را فراهم کند.

این درحالی است که رسانه های دیگر نیز به سفر قریب الوقوع عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق به عربستان سعودی واکنش نشان داده اند. در همین ارتباط، روزنامه لبنانی الأخبار با انتشار مطلبی در این خصوص تأکید نموده است: آنچه که در سفر عبدالمهدی بیش از هر چیز دیگری مهم به نظر می رسد، زمان انجام این سفر به عربستان است.

این روزنامه در ادامه مطلب خود در این خصوص آورده است: این سفر در حالی انجام می گردد که تماس های منطقه ای و بین المللی برای کاستن از شدت تنشها به ویژه در منطقه خلیج فارس، در جریان است.

الأخبار همچنین تأکید نموده است که سفر نخست وزیر عراق به ریاض، پایتخت عربستان با تحولات یمن و جنگ در این کشور بی ارتباط نیست. این روزنامه توضیح داد: این سفر می تواند نوعی حرکت به سمت برقراری آتش بس میان یمن و عربستان از یک سوی و عربستان و امارات از سوی دیگر، باشد.

لازم به ذکر است، عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق امروز چهارشنبه در سفری چند ساعته راهی ریاض، پایتخت عربستان سعودی خواهد شد. این درحالی است که عبدالمهدی پیشتر نیز یک مرتبه به عربستان سعودی سفر نموده است. وی در فروردین ماه امسال در رأس هیأتی بلندپایه از مقامات سیاسی و مالی عراق در سفری 2 روزه به عربستان سفر کرد. اخیرا دفتر نخست وزیری عراق با صدور بیانیه ای اعلام نموده است که سفر عبدالمهدی به ریاض چند ساعت به طول خواهد انجامید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 371

به "سفر عبدالمهدی به ریاض برای میانجیگری میان ایران و عربستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر عبدالمهدی به ریاض برای میانجیگری میان ایران و عربستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید