شرکت آمریکایی به اتهام نقض تحریم ها علیه ایران 4.1 میلیون دلار جریمه شد

به گزارش مجله سلنا، وزارت خزانه داری آمریکا از محکوم شدن یکی از 10 شرکت عظیم این کشور به پرداخت بیش از 4.1 میلیون دلار جریمه به اتهام نقض تحریم ها علیه ایران در سال 2016 اطلاع داد.

شرکت آمریکایی به اتهام نقض تحریم ها علیه ایران 4.1 میلیون دلار جریمه شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، وزارت خزانه داری آمریکا روز سه شنبه گفت شرکت هلدینگ برکشایر هاتاوی به دلیل نقض تحریم های دولت آمریکا علیه ایران توسط یکی از شرکت های زیرمجموعه اش در ترکیه، 4.14 میلیون دلار جریمه شده و پذیرفته است تا با پرداخت جریمه مذکور این پرونده بسته گردد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بنابر اعلام دفتر کنترل دارایی های خارجی (اوفک) که از نهادهای زیرمجموعه وزارت خزانه داری آمریکا به شمار می رود، در سال 2016 یکی از شرکت های زیرمجموعه هلدینگ برکشایر هاتاوی در ترکیه 383 میلیون دلار تجهیزات برش به دو توزیع کننده فروخته و این تجهیزات در نهایت سر از ایران در آورده است.

به گفته مقامات اوفک، این شرکت ترکیه ای از قبل می دانسته که این کالاها قرار است در نهایت به ایران فروخته گردد اما این مسئله را از شرکت مادر (برکشایر هاتاوی) پنهان نموده است و در نهایت شرکت برکشایر هاتاوی پس از پی بردن به ماجرا داوطلبانه اطلاعات لازم را در اختیار اوفک قرار داده و کارکنانی که در این معامله نقش داشته اند را اخراج نموده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

شرکت هلدینگ برکشایر هاتاوی تا به امروز در این خصوص اظهارنظر ننموده و درخواست خبرنگار رویترز برای مصاحبه در این رابطه را نیز رد نموده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 آبان 1399 بروزرسانی: 28 آبان 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1206

به "شرکت آمریکایی به اتهام نقض تحریم ها علیه ایران 4.1 میلیون دلار جریمه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت آمریکایی به اتهام نقض تحریم ها علیه ایران 4.1 میلیون دلار جریمه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید