طرح اتهامات جدید انگلیس علیه ایران در سفر ترزا می به عربستان

به گزارش مجله سلنا، نخست وزیر انگلیس که به عربستان سفر نموده است در گفت و گو با یک روزنامه سعودی ایران را به دخالت در امور کشورهای منطقه متهم کرد.

طرح اتهامات جدید انگلیس علیه ایران در سفر ترزا می به عربستان

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا نوروزی هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ترزا می نخست وزیر انگلیس گفت که ما در خصوص فعالیت های ایران که ثبات را در منطقه بر هم می زند درچار توهم نیستیم.

نخست وزیر انگلیس که به عربستان سفر نموده است در گفت وگو با روزنامه الریاض، ایران را به حمایت از حوثی ها در یمن و فعالیت علیه کوشش های جامعه بین المللی برای برقراری ثبات در یمن و ارسال نیرو به سوریه با هدف حمایت از بشار اسد رئیس جمهور این کشور متهم کرد.

انگلیس یکی از تامین کنندگان اصلی سلاح عربستان برای حمله به یمن است. از جمله این سلاح ها بمب های خوشه است که طبق قوانین بین المللی استفاده از آن جنایت جنگی به حساب می آید.

وی مدعی شد که کشورش نگرانی کشورهای منطقه از فعالیت های ایران را درک می نماید و ایران را به ایفای نقشی سازنده در سوریه و مشارکت هدفمند در مذاکرات آستانه دعوت کرد.

می همچنین از ایران خواست تا به وسیله تقویت ثبات و احترام به وحدت، حاکمیت و استقلال یمن بخشی سازنده از راهکار در این کشور باشد.

نخست وزیر انگلیس گفت: پیشرفتی که در روابط ایران و انگلیس اتفاق افتاده به این معنی نیست که ما چشم بر روی این مسئله (مسئله یمن) می بندیم؛ بلکه بر عکس به این معنی است که ما در موضع بهتری برای مطرح کردن نگرانی های خود در بالاترین سطوح در حکومت ایران هستیم.

می همچنین درباره توافق هسته ای با ایران مدعی شد: با ایران به توافقی رسیدیم که تا 10 سال از احتمال دست یابی ایران به سلاح هسته ای جلوگیری می نماید. این توافق موجب برچیدن 13000 سانتریفیوژ و زیر ساخت های مربوط به آنها شده است. توافق هسته ای 20 درصد از ذخیره اورانیوم غنی شده ایران را کاسته است. این مسئله برای امنیت منطقه ای مهم است؛ ولی ما باید برای مقابله با فعالیت های خصمانه ایران در منطقه چه در لبنان و عراق و سوریه و منطقه خلیج (فارس) همکاری کنیم.

نخست وزیر انگلیس گفت: ما اطمینان داریم که توافق هسته ای بهترین راه برای ممانعت از دست یابی ایران به سلاح هسته ای است. توافق هسته ای فرصت افزایش روابط با ایران را فراهم می نماید. روابطی که همکاری مستقیم درباره مسائل نگران کننده را تسهیل می نماید؛ ولی این مسئله به معنی چشم پوشی از فعالیت های ایران که ثبات را در منطقه بر هم می زند، نیست. ما باید به شکلی قاطع و فعال توافق هسته ای را کنترل کنیم و با هر گونه نقض این قرار داد به صورت فوری و قاطع برخورد کنیم و ما به نوبه خود از کشورهای خلیج (فارس) در برابر دخالت های ایران در امور داخلی آنها پشتیبانی می کنیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 660

به "طرح اتهامات جدید انگلیس علیه ایران در سفر ترزا می به عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح اتهامات جدید انگلیس علیه ایران در سفر ترزا می به عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید