ظریف: طرح های مهمی برای صلح در خلیج فارس ارائه کردیم

به گزارش مجله سلنا، وزیر امور خارجه گفت وگوهایش با همتای روسی اش را ثمربخش خواند و گفت تهران در ادامه همکاری های خود برای کاهش تنش در منطقه، طرح های مهمی برای صلح در خلیج فارس ارائه نموده است.

ظریف: طرح های مهمی برای صلح در خلیج فارس ارائه کردیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در خاتمه سفرش به مسکو، گفت مذاکراتش با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه ثمربخش بوده است.

وی با انتشار تصاویری از دیدارهای امروزش با مقام های روس، در توییتر نوشته است: گفت وگوهای ثمربخش با وزیر خارجه لاوروف در روسیه.

ظریف سپس در اشاره ای تلویحی به حمله شب گذشته آمریکا به مواضع نیروهای مسلح عراق، نوشته است: بر خلاف کسانی که هزاران مایل دورتر از سواحل خود جنگ افروزی دفاعی می نمایند، ایران و روسیه برای صلح در سوریه همکاری نموده اند و حالا هم داریم طرح های مهمی در مورد صلح در خلیج فارس ارائه می کنیم. توقف بعدی: چین.

اشاره ظریف به بیانیه شب گذشته پنتاگون است که حمله به مقرهای الحشد الشعبی در عراق و سوریه را اقدامی دفاعی توصیف نموده است.

وزیر امور خارجه بعد از رایزنی های امروز خود با مقام های روس، راهی پکن شده تا در مورد روابط دوجانبه، توافق هسته ای و مسائل منطقه ای با مقام های چینی گفت وگو کند.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 653

به "ظریف: طرح های مهمی برای صلح در خلیج فارس ارائه کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: طرح های مهمی برای صلح در خلیج فارس ارائه کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید