فرهنگی: هدف از اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری نظم بخشی به فرایند انتخابات است

به گزارش مجله سلنا، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که شرایط دیده شده در طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری انتخابات را به سمت نظام مند شدن، منطقی شدن و قابل دفاع شدن برده و هیچ محدودیتی برای داوطلبان واقعی ایجاد نمی کند.

فرهنگی: هدف از اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری نظم بخشی به فرایند انتخابات است

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

محمدحسین فرهنگی در گفت وگو با خبرنگاران، درباره تاثیر طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری بر فرایند انتخابات، اظهار داشت: تاثیر اصلی و مهم این طرح بر فرایند ثبت نام نامزدها در انتخابات ریاست جمهوری است. ما همیشه شاهد شرایط ناهنجاری در ثبت نام داوطلبین برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری بودیم اما این طرح با در نظر دریافت شرایطی از جمله مدرک تحصیلی و سن داوطلبان، فرایند ثبت نام را بهبود می بخشد.

کننده مردم تبریز در مجلس در ادامه اظهار کرد: شرایط دیده شده در این طرح جهت ثبت نام داوطلبان، انتخابات را به سمت نظام مند شدن، منطقی شدن و قابل دفاع شدن می برد. می توان گفت این طرح هم به نفع داوطلبان واقعی می باشد و هم برای بخش های نظارتی بر فرایند انتخابات نظیر شورای نگهبان مفید است.

فرهنگی شرح داد: به طور کلی هدف اصلی این طرح سامان دهی و نظم بخشی به فرایند انتخابات و به ویژه در حوزه ثبت نام داوطلبین می باشد و هدف دیگری در پشت این طرح نیست.

این عضو هیات رییسه مجلس در سرانجام با اشاره به مطالب مطرح شده در خصوص اهداف مجلس برای ایجاد محدودیت در انتخابات، تاکید کرد: مجلس اصلا به دنبال ایجاد محدودیت برای داوطلبان واقعی حضور در انتخابات ریاست جمهوری نیست. افرادی که این مطالب را مطرح می کنند یک مورد از شخصیت های واجد صلاحیت را نام ببرند که مصوبه مجلس مانع حضور آنان در انتخابات ریاست جمهوری می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 بهمن 1399 بروزرسانی: 20 بهمن 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1473

به "فرهنگی: هدف از اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری نظم بخشی به فرایند انتخابات است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرهنگی: هدف از اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری نظم بخشی به فرایند انتخابات است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید