لزوم جمع آوری تجربیات عملیاتی در قالب یک سند در هنگام بحران

به گزارش مجله سلنا، معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه از انتها ساخت 15 هزار واحد مسکونی تخریبی و تعمیر 52 هزار واحد در مناطق زلزله زده استان اطلاع داد.

لزوم جمع آوری تجربیات عملیاتی در قالب یک سند در هنگام بحران

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، مهرداد سالاری در مراسم معارفه سرپرست جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با اشاره به خسارت پنج هزار میلیارد تومانی زلزله به استان کرمانشاه، اظهار کرد: در شرایط کنونی برای بازسازی این مناطق با کیفیت مناسب، به بیش از 10 هزار میلیارد تومان اعتبار احتیاج است.

وی ادامه داد: اگرچه دولت در شرایط سخت اقتصادی قرار داشت، اما در مدت بسیار کوتاهی اعتبارات لازم برای جبران خسارت های وارد شده به کرمانشاه را تصویب و منابع مورداحتیاج آن را تامین کرد.

به گفته معاون عمرانی استانداری کرمانشاه، از مجموع 100 هزار واحد مسکونی که در مناطق زلزله زده کرمانشاه آسیب دیده اکنون کار بازسازی 15 هزار و 200 واحد تخریبی و تعمیر 52 هزار واحد دیگر به اتمام رسیده و مردم در خانه هایشان هستند.

سالاری اقدامات صورت گرفته را حاصل هماهنگی خوب دستگاه ها و مدیریت واحد در استان دانست و تاکید نمود: با وجود همه کارهایی که صورت گرفته برخی کم لطفی می نمایند که دولت در مناطق زلزله زده کاری نکرده است.

وی در ادامه از نقش پررنگ هلال احمر در ارائه خدمات به زلزله زدگان یاد کرد و گفت: همه بخش ها به خوبی پای کار بودند و نه تنها تداخلی در کار آنها صورت نگرفت، بلکه رکورد جدیدی در امدادو نجات و خدمت رسانی به ثبت رسید.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به شرایط مرزی و حادثه خیز بودن استان کرمانشاه، اعلام نمود: چنین استانی یک نسخه محلی خاص خود برای زمان بحران را احتیاج دارد و باید امکانات ویژه تری در اختیار کرمانشاه قرار گیرد.

سالاری معتقد است: زیرساخت های اردوگاهی برای ایام بحران هنوز در کرمانشاه کامل نیست و انبارهای اقلام اساسی نیز باید همیشه پر و آماده باشد.

وی با بیان اینکه همه آموزش های تئوری زمان بحران را بلد هستند، یادآور شد: در زمان بحران واقعی بسیاری از این آموزش ها قابل اجرا نیست و باید از تجربه های عملیاتی و غیرتئوری که در این زلزله به دست آمد، درس بگیریم.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه بر لزوم جمع آوری این تجربیات عملیاتی در قالب یک سند تاکید نمود.

وی اشاره ای هم به پرداخت مرحله دیگر یاری های بلاعوض پنج میلیون تومانی برای خانواده متوفیان زلزله داشت که منابع آن تامین شده و پرداخت آن به زودی صورت می گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 اسفند 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 45

به "لزوم جمع آوری تجربیات عملیاتی در قالب یک سند در هنگام بحران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم جمع آوری تجربیات عملیاتی در قالب یک سند در هنگام بحران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید