مخالفت آمریکا با صدور بیانیه شورای امنیت در حمایت از توافقات روسیه- ترکیه

به گزارش مجله سلنا، نماینده روسیه در سازمان ملل گفت: شورای امنیت با وجود حمایت نسبی نمایندگان کشورها، به خاطر مخالفت یکی از کشورها (آمریکا) پیروز نشد بیانیه ای در حمایت از توافقات پوتین و اردوغان درباره ادلب صادر کند.

مخالفت آمریکا با صدور بیانیه شورای امنیت در حمایت از توافقات روسیه- ترکیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل امنیت سازمان ملل بیان کرد که این کشور روز آدینه درخواست تشکیل نشست غیرعلنی شورای امنیت را داد تا شرکای خود را از نتیجه مذاکرات روسای جمهور روسیه و ترکیه (ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان) آگاه کند.

این دیپلمات شب گذشته بعد از نشست غیرعلنی شورای امنیت درباره سوریه، در جمع خبرنگاران یادآور شد که متاسفانه شورای امنیت بیانیه ای برای حمایت از توافقات ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان درباره سوریه صادر نکرد و یکی از کشورهای عضو مانع از این امر شد.

نبنزیا گفت: اعضای شورای امنیت با توافقات اجرا شده در روز پنج شنبه در مسکو آشنا شدند و در سطوح مختلف از آنها حمایت هم شد. ما مایل بودیم تا بیانیه ای رسمی در حمایت از این توافقات برای مطبوعات صادر گردد، ولی به دلیل مخالفت یکی از هیئت های نمایندگی این کار امکان پذیر نبود.

نماینده دائم روسیه تعیین نکرد که نماینده کدام کشور مورد نظر است ، ولی دیپلمات هایی که در نشست شورای امنیت شرکت داشتند، به این خبرگزاری گفته اند که نماینده ایالات متحده از حمایت از بیانیه خودداری نموده است.

نبنزیا همچنین یادآور شد که به طور کلی توافقات روسیه-ترکیه در منطقه کاهش تنش ادلب رعایت می شوند. وی اضافه کرد: به طور کلی، آتش بس در ادلب اجرا می گردد. البته تیراندازی های مقطعی همچنان رخ می دهد و امیدواریم که آنها هم بزودی متوقف شوند.

روسای جمهوری روسیه و ترکیه روز پنج شنبه در مسکو با یکدیگر ملاقات کردند. این مذاکرات با موضوعیت حل وفصل وخامت اوضاع در منطقه کاهش تنش ادلب سوریه، حدود شش ساعت در مسکو به طول انجامید. همانطور که ولادیمیر پوتین در سرانجام این ملاقات به خبرنگاران بیان کرد، این گفت وگوها کار دشواری بود، ولی با نتیجه مثبت به سرانجام رسید و دو طرف درباره برقراری آتش بس در منطقه به توافق رسیدند.

بر اساس اطلاعات کرملین، رئیس جمهوری روسیه شب گذشته در گفتگوی تلفنی بشار اسد همتای سوری خود را نیز در جریان نتیجه مذاکراتش با رجب طیب اردوغان درباره حل بحران کنونی در اوضاع ادلب قرار داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 777

به "مخالفت آمریکا با صدور بیانیه شورای امنیت در حمایت از توافقات روسیه- ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت آمریکا با صدور بیانیه شورای امنیت در حمایت از توافقات روسیه- ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید