معاون ریاست جمهوری افغانستان: دستاوردهای کنونی این کشور قابل معامله نیست

به گزارش مجله سلنا، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان گفت که فرایند صلح با تدبیر دولت این کشور به زمان مهمی رسیده است و تا به امروز 4600 زندانی طالبان آزاد شده اند، اما دستاوردهای دو دهه اخیر معامله ناپذیر است.

معاون ریاست جمهوری افغانستان: دستاوردهای کنونی این کشور قابل معامله نیست

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان در پیغامی گفت که دولت افغانستان با آزادی 4600 زندانی طالبان همچنین با تشکیل هیئت مذاکره کننده و اعلام آمادگی کامل برای هر نوع مذاکره گام های مهمی را برای صلح برداشته است.

وی اضافه کرد: برقراری صلح پایدار و دائمی و خاتمه بخشیدن به خشونت های چهل ساله در افغانستان نیازمند از خود گذشتگی است که دولت افغانستان در این زمینه دریغ ننموده است.

دانش گفت که آزادی زندانیان طالبان گام مهم دولت برای اعتماد سازی است در حالی که بر اساس توافقنامه قطر هیچ مسئولیتی در این رابطه نداشته است.

معاون ریاست جمهوری افغانستان توضیح داد: به نظر می رسد که گروه طالبان از حسن نظر و اقدامات صلح خواهانه دولت سوء استفاده نموده و وقت کشی می نماید. آنها به تشدید جنگ و افزایش خشونت دامن می زنند و نیز بر تمامیت خواهی اضافه نموده اند.

وی در واکنش به پیغام عیدی رهبر طالبان نیز گفت که این پیغام نشان می دهد؛ طالبان خود را فاتح جنگ در افغانستان می پندارد و در آستانه پیروزی و استقرار امارت اسلامی قلمداد می نماید. رهبر طالبان باید بداند که این خواب هرگز تعبیر نخواهد شد و جمهوریت نظام، ارزش های مندرج در قانون اساسی افغانستان و دستاوردهای دو دهه اخیر کشور معامله ناپذیر هستند.

دانش گفت که اکنون توپ صلح در میدان طالبان و همکاران بین المللی به ویژه آمریکا واقع شده است بنابراین دولت افغانستان امیدوار است همه به مسئولیت های خود صادقانه عمل کند.

به گزارش خبرنامه، این اظهارات معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان در حالی مطرح می گردد که طالبان به تازگی اعلام نموده است؛ تا عید آینده فرایند آزادی هزار زندانی دولت را کامل خواهد نمود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1087

به "معاون ریاست جمهوری افغانستان: دستاوردهای کنونی این کشور قابل معامله نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون ریاست جمهوری افغانستان: دستاوردهای کنونی این کشور قابل معامله نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید