نگرانی اشرف غنی از به حاشیه رفتن دولت افغانستان در مذاکرات صلح

به گزارش مجله سلنا، همزمان با خبرهایی از احتمال شروع مذاکرات طالبان و آمریکا بار دیگر به نظر می رسد که رئیس جمهور افغانستان با تاکید بر آتش بس از به حاشیه رفتن دولت نگران است.

نگرانی اشرف غنی از به حاشیه رفتن دولت افغانستان در مذاکرات صلح

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که زلمی خلیل زاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان و اشرف غنی رییس جمهور این کشور درباره صلح گفت وگو نموده است.

بر اساس این بیانیه، اشرف غنی و خلیلزاد در ارگ ریاست جمهوری افغانستان ملاقات نموده اند.

اشرف غنی در این ملاقات اظهارداشت که آتش بس و موضوع مخفیگاه های طالبان در خارج از افغانستان، باید در پیشبرد فرایند صلح به صورت جدی مد نظر گرفته گردد.

وی اعلام کرد که در ملاقات اخیرش با دونالد ترامپ درباره این دو موضوع بحث شد.

به نظر می رسد که با احتمال از سرگیری مذاکرات طالبان و آمریکا، بار دیگر دولت افغانستان از به حاشیه رفتن دوباره نگران است.

پس از برگزاری نهمین دور مذاکرات صلح، آمریکا و طالبان به توافق احتمالی نزدیک شدند اما پس از حمله اعضای طالبان به پایگاه نیروهای آمریکایی در کابل دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا فرایند مذاکرات با این گروه را متوقف کرد.

ریاست جمهوری افغانستان ماه گذشته با طرح هفت ماده ای صلح گفته بود که در این طرح کوتاه ترین راه برای رسیدن به صلح را در نظر گرفته که شامل آتش بس و مذاکرات مستقیم با طالبان بوده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 567

به "نگرانی اشرف غنی از به حاشیه رفتن دولت افغانستان در مذاکرات صلح" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی اشرف غنی از به حاشیه رفتن دولت افغانستان در مذاکرات صلح"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید