واکنش رئیس بورس به ریزش های اخیر شاخص ، بازار سرمایه شرایط بی سابقه ای را تجربه می کند

به گزارش مجله سلنا، به گزارش خبرنگاران، حسن قالیباف اصل، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: از ابتدای سال 5 میلیون کد معاملاتی به خانواده بازار سرمایه اضافه شد و تعداد کدها از 10 میلیون ابتدای سال به 15 میلیون رسید.

واکنش رئیس بورس به ریزش های اخیر شاخص ، بازار سرمایه شرایط بی سابقه ای را تجربه می کند

وی ادامه داد: هم زمان آزادسازی سهام عدالت چشم انداز جدیدی پیش روی بازار سرمایه قرار داد و رشد و عمق بازار را دو چندان کرد به طوری که جمعیت 45 میلیون نفری به جمع سهامداران بورسی اضافه شد.

رئیس سازمان بورس افزود: در چنین شرایطی باید بیش از گذشته به امر آموزش و فرهنگ سازی توجه کرد و یکی از بهترین ابزارها برای افزایش آگاهی و انتقال دانش تخصصی به جامعه، رسانه است.

او با اشاره به اینکه بازار سرمایه شرایط بی سابقه ای را تجربه می کند، افزود: نحوه سرمایه گذاری صحیح، ورود غیر مستقیم افراد غیرحرفه ای به بورس، پرهیز از رفتار هیجانی، دوری از شایعات، مراجعه به مشاورین و متخصصین حرفه ای دارای مجوز و مواردی از این دست مفاهیمی است که بار انتقال آن به آحاد جامعه، بر دوش رسانه ها است.

این مقام مسئول ادامه داد: امروز مالکین سهام عدالت، جامعه بزرگ مخاطبین رسانه ها هستند اما بسیاری از آنها اطلاعات کافی در خصوص بازار سرمایه ندارند و انتقال دانش و آگاهی به این بخش از هموطنان عزیز نیز بر دوش رسانه است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 14 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1115

به "واکنش رئیس بورس به ریزش های اخیر شاخص ، بازار سرمایه شرایط بی سابقه ای را تجربه می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش رئیس بورس به ریزش های اخیر شاخص ، بازار سرمایه شرایط بی سابقه ای را تجربه می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید