واکنش رئیس شورای شیراز نسبت به تجاری شدن محدوده حافظیه

به گزارش مجله سلنا، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نسبت به احداث مجتمع تجاری در جوار آرامگاه حافظ واکنش نشان داد و خواهان ممانعت مسئولان از ایجاد چنین مجموعه ای شد.

واکنش رئیس شورای شیراز نسبت به تجاری شدن محدوده حافظیه

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی شورای شهر شیراز، سید احمدرضا دستغیب، ضمن بازدید از مجموعه حافظیه، از احداث مجتمع تجاری در محوطه باغ موزه مشاهیر در ضلع شمالی حافظیه ابراز نگرانی کرد.

دستغیب گفت: قرار بود در اطراف مجموعه تاریخی گردشگری حافظیه و باغ های دنیا نما و باغ ملی، پردیس گردشگری با هدف جذب گردشگر و افزایش مساحت مجموعه گردشگری حافظیه با عنوان باغ موزه مشاهیر احداث گردد اما روند فعلی نشان می دهد که مجموعه ای تجاری در حال احداث است .

وی ادامه داد: مجموعه تجاری در حاشیه آرامگاه حافظ که با تملک منازل مسکونی اطراف آن در حال احداث است، به هویت تاریخی و فرهنگی منطقه و مجموعه حافظیه آسیب جدی وارد می نماید .

دستغیب ادامه داد: آرامگاه حافظ در منطقه ای با هویت عرفانی و منزه از مسائل تجاری احداث شده و در ضلع شرقی آن نیز دانشکده ادبیات دانشگاه شیراز و در ضلع جنوبی به حرم علی بن حمزه موسی الکاظم منتهی می گردد که از دیرباز این مجموعه برای مردم شیراز، فضای عرفانی و معنوی به همراه داشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: به نظر می رسد سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با تغییر سلیقه و ذائقه نسبت به حفظ بناهای تاریخی و فرهنگی در شهر شیراز بی توجه شده و به مسائل اقتصادی و تجاری روی آورده است.

دستغیب با ابراز تاسف از ساخت مجتمع تجاری در جوار حافظیه از استاندار فارس و نمایندگان مردم شیراز در خانه ملت خواست مانع از احداث مجتمع تجاری در جوار حافظیه با سازه های بتنی نامناسب شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 34

به "واکنش رئیس شورای شیراز نسبت به تجاری شدن محدوده حافظیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش رئیس شورای شیراز نسبت به تجاری شدن محدوده حافظیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید