پمپئو باز هم بر طبل چین هراسی کوبید!

به گزارش مجله سلنا، به گزارش خبرنگاران، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در پیامی توئیتری مدعی شد که از موضع آسه آن مبنی بر اینکه مناقشات دریای چین جنوبی باید در تابعیت از قوانین بین المللی ازجمله کنوانسیون حقوق دریاها حل و فصل گردد؛ استقبال می نماید.

پمپئو باز هم بر طبل چین هراسی کوبید!

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

اما، او پا را فراتر از این گذاشت و با افزودن این مطلب که به چین اجازه نمی دهیم با دریای چین جنوبی طوری رفتار کند که گویا امپراطوری دریایی اش است؛ کوشش کرد تا کشورهای آسه آن را که اغلب موضع محتاطانه ای در قبال پکن اتخاذ می نمایند؛ در چین هراسی خود سهیم کند.

لازم به ذکر است کشورهای آسه آن، در بیانیه پایانی نشست روز آدینه، از اهمیت حفظ و تقویت صلح، امنیت، ثبات، حق آزادی کشتیرانی و همچنین دسترسی به حریم هوایی دریای چین جنوبی سخن گفته و بر ضرورت پیروی از قوانین بین الملل ازجمله کنوانسیون 1982 حقوق دریاها، تاکید نموده بودند.

اغلب جزایر دریای چین جنوبی تحت کنترل پکن است حال آنکه بعضی کشورها نظیر ویتنام، کامبوج، برونئی، لائوس و فیلیپین که همگی از اعضای آسه آن هستند، در مناقشات ارضی این منطقه دخیل هستند.

اظهارات پمپئو در حالی مطرح می گردد که آمریکا در معادلات سیاسی دریای چین جنوبی حقی ندارد و تنها به دلیل آشفته کردن اوضاع به ضرر چین، به دخالت در مسائل این آبراه راهبردی می پردازد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1046

به "پمپئو باز هم بر طبل چین هراسی کوبید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پمپئو باز هم بر طبل چین هراسی کوبید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید