چرا فرودگاه صنعا بازگشایی نشد؟

به گزارش مجله سلنا، ایسنا نوشت: وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن تاکید کرد، دولت مستعفی یمن مانع بازگشایی فرودگاه صنعاء می شود و خواهان خاتمه یافتن جنگ نیست.

چرا فرودگاه صنعا بازگشایی نشد؟

به گزارش سایت المیادین، هشام شرف، وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن اظهار داشت: احیای فرایند سیاسی به مذاکرات بیشتری نیاز دارد.

هشام شرف در ادامه اضافه نمود: مارتین گریفیث، فرستاده سازمان ملل به یمن از گام های جدیدی برای انجام مذاکرات سیاسی سخن گفته است. احیای فرایند سیاسی مذاکرات بیشتری را می طلبد و دولت صنعاء از تمامی تلاش ها برای تحقق صلح استقبال می کند.

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن شرح داد، دولت صنعاء با فرستاده سازمان ملل و کشورهای دیگر برای گشایش فرودگاه صنعاء مقدمه چینی می کند اما دولت عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور دولت مستعفی یمن مانع این اقدام می شود و تلاش دارد تا درد و رنج شهفرایندان یمنی را افزایش دهد و این فرودگاه همچنان بسته باقی بماند. توافق با عربستان و امارات ممکن است باعث بازگشایی این فرودگاه شود اما دولت هادی مانع تراشی می کند.

شرف همچنین اظهار داشت: دولت منصور هادی به کشورهای متجاوز اظهار داشته که بازگشایی فرودگاه صنعاء فرایند سیاسی را به تاخیر خواهند انداخت. دولت هادی از ترس قطع حمایت مالی عربستان و ضرر وارد شدن به منافعش نمی خواهد که جنگ و درگیری متوقف شود.

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در ادامه تاکید کرد: یمنی ها به حملات اخیر ائتلاف عربی تحت امر عربستان به الحدیده، پاسخ می دهند. ما هر زمانی که خودمان تعیین کنیم به هر کسی که به ما تعدی کند، پاسخ خواهیم داد.

شرف همچنین عنوان داشت: ما در کنار هر کشور یا طرفی هستیم که می تواند صلح را در یمن برقرار سازد، چرا که ما خواهان توقف حملات ظالمانه و جنگ بی هدف هستیم.

وزارت بهداشت یمن پیشتر اظهار داشته بود: 42 هزار بیمار از میان 320 هزار بیمار ناتوان از درمان در خارج از یمن به خاطر بسته بودن فرودگاه صنعاء جان خود را از دست داده اند که 30 درصد از آنها کودک هستند.

حملات ائتلاف عربی به یمن منجر به کشته و زخمی شدن شدن هزاران نظامی و غیرنظامی، تخریب زیرساخت های یمن، شیوع بیماری ها از جمله وبا و قحطی در برخی از مناطق این کشور شده است و طبق اعلام سازمان ملل، یمن بدترین بحران انسانی جهان را تجربه می کند و نزدیک به 80 درصد مردم این کشور به همه انواع کمک های انسانی و حمایتی نیاز دارند.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 550

به "چرا فرودگاه صنعا بازگشایی نشد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا فرودگاه صنعا بازگشایی نشد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید