یک چهارم برزیلی های می گویند ممکن است واکسن کرونا نزنند

به گزارش مجله سلنا، یک نظرسنجی نشان می دهند که پنج درصد برزیلی ها تحت هیچ شرایطی حاضر به واکسن زدن بر ضد کرونا نیستند و 20 درصد دیگر می گویند ممکن است این واکسن را نزنند.

یک چهارم برزیلی های می گویند ممکن است واکسن کرونا نزنند

با تور برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز در این نظرسنجی که بوسیله روزنامه او استادو د سنت پائولو روز یکشنبه 7 سپتامبر (16 شهریور) منتشر شده است، مردم دلایلی از جمله تردید درباره بی خطر بودن و تاثیربخشی واکسن، اعتقاد به نظریه های بی پایه توطئه مانند ترس از دستکار ژنتیکی، کاشتن تراشه کامپیوتری در بدن در هنگام واکسن زدن و ساخته شدن واکسن از جنین های سقط شده را برای واکسن نزدن ذکر نموده اند.

این نظرسنجی یک سازمان غیردولتی با پرسش از 1000 نفر در سراسر برزیل انجام داده است.

در میان کسانی از زدن واکسن اکراه داشتند، 34 درصد در طیف سنی 25 تا 34 سال هستند و 36 درصد مسیحی انجیلی (اونجلیست) بودند. در مقابل 75 درصد افراد در این نظرسنجی گفتند که در صورتی که واکسنی برای کروناویروس جدید در اختیار قرار گیرد، حاضر به زدن واکسن هستند.

نتایج این نظرسنجی پس از آن منتشر می گردد که جائیر بولسونارو، رئیس جمهور دست راستی این کشور که به طور مداوم شدت شیوع کرونا را کم جلو داده است، هفته گذشته اظهار داشت در صورت دسترسی به واکسنی برای کرونا واکسن زدن اجباری نخواهد بود.

برزیلاز لحاظ شمار موارد عفونت با کروناویروس و مرگ های ناشی از آن که به ترتیب 4.1 میلیون و 126203 مورد است، در رده دوم دنیا واقع شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1061

به "یک چهارم برزیلی های می گویند ممکن است واکسن کرونا نزنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک چهارم برزیلی های می گویند ممکن است واکسن کرونا نزنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید