اجرای بیش از 100 طرح خیرساز در دانشگاه های کشور

به گزارش مجله سلنا، دبیر ستاد خیرین آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در حال حاضر بیش از صد طرح عمرانی توسط خیران در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور در دست اجراست .

اجرای بیش از 100 طرح خیرساز در دانشگاه های کشور

به گزارش خبرنگاران، حسین عسکریان ابیانه، امروز (20 مهر)، در حاشیه مجمع بنیاد حامیان دانشگاه بیرجند اظهار کرد: در حال حاضر فارغ التحصیلان بسیاری از ایران در دانشگاه های خارج از کشور هستند که علاقه دارند به بنیاد حامیان بپیوندند، بنابراین کوشش می کنیم با بنیادهای بین المللی ارتباط برقرار نموده و از این طریق از خدمات این افراد بهره مند شویم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 72 بنیاد خیرین در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور فعال است، اضافه نمود: دستورالعملی مبنی بر ایجاد بنیاد حامیان در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی تهیه شده که در این راستا برخی دانشگاه ها ورود پیدا نموده و در دانشگاه های کوچکتر بنیاد حامیان در حال راه اندازی است.

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه بیش از 20 بنیاد علاوه بر ساخت و ساز به فعالیت های دیگر نیز می پردازند، توضیح داد: در قانون بودجه سال 97 آمده است دستگاه هایی اجرایی که قبلا می توانستند یک درصد به دانشگاه ها یاری نمایند، اکنون باید 40 درصد به وسیله عقد قرارداد و کارآفرینی به دانشگاه ها بدهند و هر سه ماه پول را در حساب خاصی در خزانه قرار دهند که این مهم تاکنون در کشور نبوده است.

عسکریان ابیانه ادامه داد: سال جاری 6 برنامه راهبردی در ستاد خیرین آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دیده شده که در شکل عملیاتی هر کدام پنج برنامه در نظر گرفته شده است.

وی بیان نمود: ارتباط با بنیادها و نهادهای بین المللی برای تسهیل یاری ها به تشکل های ایرانیان مقیم خارج و یاری به ایجاد ارتباط تنگاتنگ بین جامعه فارغ التحصیل با بنیادهای خیرین دانشگاه از راهبردهایی است که در ستاد خیرین درنظر گرفته شده است.

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: یاری به ایجاد بنیادهای نیکوکاری جدید و گسترش بنیادهای موجود در دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری و برطرف مسائل و موانع قانونی مانند معافیت های مالیاتی، پیگیری برای افزایش تسهیلات و اعتبارات 50 درصدی برای جذب حمایت های خیرین از جمله این راهبردها است.

عسکریان ابیانه ادامه داد: ایجاد بستر و محیطی امن برای سرمایه گذاری در پروژه های مشارکتی به وسیله پیشنهاد و قوانین و مقررات پویا و هماهنگی با معاونت امور حقوقی و مجلس برای طی روند قانونی از دیگر راهبردهای ستاد خیرین آموزش عالی وزارت علوم است.

وی یادآور شد: گسترش فعالیت های بنیادها علاوه بر ساخت و ساز به سایر فعالیت ها نظیر اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان بی بضاعت، کارآفرینی، تجهیز آزمایشگاه ها، یاری به ایجاد شرکت های دانش بنیان و نگهداری اماکن آموزشی و پژوهش از دیگر راهبردهای ستاد خیرین آموزش عالی وزارت علوم است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 31

به "اجرای بیش از 100 طرح خیرساز در دانشگاه های کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای بیش از 100 طرح خیرساز در دانشگاه های کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید