جیرفت میزبان المپیاد ورزشی روستایی جنوب و شرق استان کرمان

به گزارش مجله سلنا، به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، المپیاد ورزشی روستایی جنوب و شرق استان کرمان امروز در استادیوم تختی جیرفت برگزار گردید.

جیرفت میزبان المپیاد ورزشی روستایی جنوب و شرق استان کرمان

علیرضا معاضدی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان جیرفت در گفت و گو با خبرنگار، گفت: المپیاد ورزشی روستایی جنوب و شرق استان کرمان به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در قالب بازی های بومی و محلی با همکاری هیئت ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی جنوب و شرق استان کرمان به میزبانی شهرستان جیرفت برگزار گردید.

وی با اعلام اینکه این المپیاد ورزشی ویژه رده های سنی 15 تا 18 سال بود، اضافه نمود: ورزشکاران نوجوانی از شهرستان های جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، منوجان، بم و نرماشیر در این المپیاد ورزشی شرکت کردند.

معاضدی توضیح داد: شرکت کنندگان دختر و پسر در رشته های مختلف هفت سنگ مهارتی، چوب کشی، دو سرعت و دو استقامت به صورت انفرادی و گروهی باهم به رقابت پرداختند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان جیرفت به نتایج تیمی و انفرادی در تمام بخش های این رقابت های جذاب اشاره نمود و یادآور شد: در سرانجام این مسابقات، تیم جیرفت با 260 امتیاز مقام اول را کسب کرد و تیم های عنبرآباد با کسب 140 امتیاز و منوجان با 80 امتیاز در صندلی های دوم و سوم قرار گرفتند.

معاضدی گفت: در بخش انفرادی این رقابت ها نیز در رشته هفت سنگ مهارتی دختران، مهسا خورانکه از منوجان، زهرا سلیمانی از جیرفت و شیرین بامری از عنبرآباد عناوین اول تا سوم را از آن خود کردند.

وی اضافه نمود: در رشته هفت سنگ مهارتی پسران هم امیرحسین پلاشی از جیرفت و علی اصغر امجزی از عنبرآباد اول و دوم شدند و محمد رضا نصیری و علیرضا اوژنگ از منوجان به طور مشترک به مقام سوم دست یافتند.

معاضدی توضیح داد: در رشته چوب کشی آقایان در وزن 70 کیلوگرم علی اصغر مشایخی از جیرفت، علی چشمه آور از بم و علی سالاری از منوجان مقام های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

وی یادآور شد: در وزن 85 کیلوگرم یونس جهانشاهی از عنبرآباد، حمزه غلامحسین پور و مجتبی فاضل نیا از فاریاب عناوین اول تا سوم را کسب کردند.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان جیرفت گفت: در رشته چوب کشی بانوان در وزن 65 کیلو گرم زهرا خوراهه از منوجان، معصومه آمونیا از جیرفت و ریحانه محمدی از جیرفت در صندلی های اول تا سوم قرار گرفتند.

معاضدی اضافه نمود: در وزن 75 کیلوگرم حدیث مظهری از عنبرآباد، شبنم پلاشی از جیرفت و فاطمه سالمی از رودبار به مقام های اول تا سوم دست یافتند.وی یادآور شد: جام اخلاق این رقابت ها نیز به شرکت کنندگان دهستان اسفندقه رسید.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان جیرفت ضمن تشکر از برگزار کنندگان این المپیاد گفت: این برنامه با همکاری ادارات زندان و ورزش و جوانان، جمعیت هلال احمر، اورژانش و باشگاه ورزشی المپیک شهرستان جیرفت برگزار گردید.

معاضدی در بخش دیگری از سخنانش از برگزاری جشنواره ایروبیک ویژه بانوان در جیرفت اطلاع داد و اضافه نمود: جشنواره ایروبیک ویژه بانوان همراه با برنامه های شاد و مفرح و اهدای جوایز به نفرات برتر شنبه 4 اسفند 97 از ساعت 15 تا 19 در مجموعه ورزشی زحمتکشان در شهرستان جیرفت برگزار می گردد.

در حاشیه این المپیاد ورزشی روستایی، بانوان جنوب و شرق استان کرمان در غرفه های گلیم بافی، قالی بافی، پته دوزی، پخت نان سنتی و صنایع دستی، هنر خود را به نمایش گذاشتند.

ب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 120

به "جیرفت میزبان المپیاد ورزشی روستایی جنوب و شرق استان کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جیرفت میزبان المپیاد ورزشی روستایی جنوب و شرق استان کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید