خودرویی ها همچنان در سراشیبی کاهش قیمت

به گزارش مجله سلنا، معامله گران بورس تهران امروز شاهد کاهش قیمت سهام در گروه خودرو بودند و این کاهش در تعدادی از گروه ها نیز مشهود بود اما نمادهایی در گروه پالایشی و پتروشیمی سعی کردند از کاهش شاخص جلوگیری نمایند.

خودرویی ها همچنان در سراشیبی کاهش قیمت

به گزارش خبرنگاران، امروز شاخص کل بازده و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران 2460 واحد افت کرد و به رقم 185 هزار و 318 واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم وزن نیز هم جهت با نماگر اصلی با افت 612 واحدی روبرو شد.

شاخص آزاد شناور نیز 3173 واحد افت کرد و رقم 195 هزار و 559 واحدی را تجربه کرد. در عین حال شاخص بازار اول و شاخص بازار دوم هر یک به ترتیب 2223 و 2910 واحدی را تجربه کردند.

امروز نمادهایی در گروه فلزات اساسی و کانه های فلزی بیشترین تاثیر کاهنده را روی شاخص های بازار سرمایه داشتند. از جمله این نمادها می توان به معدنی و صنعتی گلگهر، فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی چادرملو و فولاد خوزستان اشاره نمود. هر یک از این نمادها به ترتیب 299، 269، 223 و 197 واحد تاثیر کاهنده روی شاخص های بازار داشتند.

از طرفی نمادهایی در گروه عمدتا پتروشیمی تاثیرات مثبتی در نوسان شاخص بازار سهام داشتند همچنین نماد بانک ملت با 135 واحد تاثیر افزاینده سعی کردند شاخص کل را به سمت بالا راهنمایی نمایند. پتروشیمی پارس، پتروشیمی خارک و پتروشیمی جم نیز هر یک 120، 111 و 105 واحد تاثیر افزاینده روی شاخص کل داشتند.

امروز در گروه محصولات شیمیایی تعدادی از سهم ها با بیش از چهار درصد افت قیمت روبه رو شدند، اما تعداد اندکی نیز توانستند رشد بیش از سه درصدی را تجربه نمایند.

در گروه استخراج کانه های فلزی تمام نمادها قرمزپوش شدند و بازیگران بازار سهام شاهد افت قیمت سهام محصولات این گروه بودند. همچنین خودرویی ها بار دیگر یک دست قرمزپوش شدند و سهامداران برای فروش سهم هایشان در نمادهای مختلف به صف ایستادند.

ارزش معاملات بورس اوراق بهادار تهران به رقم بیش از 1004 میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم 2.7 میلیارد سهم و اوراق مالی را پشت سر گذاشت.

ایفکس نیز امروز با 2.7 واحد رشد روبرو شد و رقم 2105 واحدی را تجربه کرد. ارزش معاملات فرابورس ایران عدد 396 تومان را تجربه کرد و حجم معاملات از 728 میلیون سهم و اوراق مالی گذشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 اسفند 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 42

به "خودرویی ها همچنان در سراشیبی کاهش قیمت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودرویی ها همچنان در سراشیبی کاهش قیمت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید