سالانه 12 هزار نفر در بیمارستان تأمین اجتماعی قم بستری می شوند

به گزارش مجله سلنا، به گزارش خبرنگاران، داوود علی محمدی در نشست خبری که امروز سه شنبه در مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان قم برگزار گردید، با اشاره به عملکرد تأمین اجتماعی در چهل سال انقلاب اسلامی اسلامی، اظهار کرد: مرکز درمانی سازمان تأمین اجتماعی در سال 57 وجود نداشت و نخستین مرکز درمان تأمین اجتماعی در سال 72 ایجاد شد که به سه مرکز تا سال 92 افزایش یافت.

سالانه 12 هزار نفر در بیمارستان تأمین اجتماعی قم بستری می شوند

وی، راه اندازی بیمارستان امام رضا(ع) را در سال 92 در قم مورد اشاره قرار داد و بیان نمود: بیمارستان امام رضا(ع) در حال حاضر با چهار مرکز ملکی در حال فعالیت و ارائه خدمات به بیمه شدگان تأمین اجتماعی است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قم با اشاره به اینکه بیمارستان امام رضا(ع) تا دو سال پس از احداث دارای جاده نبود، گفت: زمزمه های بعضی مسئولان در آن موقع حاکی از آن بود که این بیمارستان نیز به سرنوشت بیمارستان شهید بهشتی و فاطمیه روبرو می گردد ولی این بیمارستان امروز ثابت و راسخ به بیماران خدمات درمانی ارائه می دهد.

وی شمار بیمارانی که در بیمارستان امام رضا(ع) در طول سال خدمات دریافت می نمایند را مورد توجه قرار داد و بیان نمود: 12 هزار نفر در طول سال در این بیمارستان بستری و 9 هزار نفر مورد جراحی قرار می گیرند.

بیمارستان امام رضا(ع) یکی از چهار بیمارستان نخست کشور است

علی محمدی اضافه نمود: این بیمارستان در زمینه اعتبار بخشی در صندلی مطلوبی قرار گرفته است و توانسته با ارائه خدمات مطلوب به بیماران بیشترین آمار مراجعه را میان سایر بیمارستان های تأمین اجتماعی داشته باشد. همچنین از نظر ضریب اشغال تخت نیز در سطح بالایی قراردارد و یکی از چهار بیمارستان نخست کشور محسوب می گردد.

وی ادامه داد: در طول چهارسال گذشته بحث سیستم های رایانه ای و نرم افزاری در تأمین اجتماعی به صورت جدی مورد پیگیری قرار گرفته و از دو سال گذشته تا کنون نیز به تدریج به اجرای طرح نسخ الکترونیک در مراکز ملکی روی آورده است که این اقدام توانست در وقت بیماران و در مصرف برگ های دفتر چه های بیمه صرفه جویی خوبی داشته باشد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قم با بیان اینکه 100 درصد نسخه های صادر شده در بخش مراکز ملکی به صورت الکترونیکی است، گفت: براساس پیش بینی های اجرا شده تا سال 1400 بخش های غیر ملکی نیز این طرح را اجرا می نمایند.

وی با تاکید بر اینکه استان قم در قسمت درمان غیرمستقیم بیمه شدگان تأمین اجتماعی یکی از فعال ترین مراکز درمانی کشور به شمار می رود، به وضعیت سیستم ارجاع الکترونیک اشاره و مطرح نمود: این سیستم به منظور برون رفت از هزینه های اضافی اجرا می گردد که حدود 16 درصد بیماران استان قم به همین شیوه مورد درمان قرار می گیرند و براساس پیش بینی های اجرا شده در سال های آینده این درصد بالاتر می رود.

750 هزار نفر از مردم قم بیمه شده تأمین اجتماعی هستند

علی محمدی گفت: با توجه به اینکه سازمان تأمین اجتماعی به ارائه 18 خدمت به مردم اهتمام دارد، فقط در درمان 380 میلیارد تومان تا انتها سال 97 هزینه خواهد شد که علاوه بر هزینه های مستمری و جاری، در مجموع از مبالغی که دریافت و پرداخت می نماید از مرز سر به سری هم در حال عبور است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قم با بیان اینکه حدود 750 هزار نفر از مردم قم بیمه شده تأمین اجتماعی هستند، گفت: این شمار بیمه شده در حالی است که ظرفیت ارائه خدمت مراکز ملکی سازمان در قم روزانه حدود 4 هزار نفر است.

وی با اشاره به عملکرد امسال مرکز درمان تأمین اجتماعی استان قم بیان نمود: در 9 ماه امسال 28 میلیارد تومان برای درمان بیماران خاص هزینه شد. همچنین 85 درصد هزینه درمان بیماران نیازمند به شیمی درمانی نیز توسط تأمین اجتماعی پرداخت می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 109

به "سالانه 12 هزار نفر در بیمارستان تأمین اجتماعی قم بستری می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالانه 12 هزار نفر در بیمارستان تأمین اجتماعی قم بستری می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید