مسعودی: مسایل مربوط به امنیت ملی از رازهای مگوست

به گزارش مجله سلنا، نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: مسائل مربوط به امنیت ملی و منافع ما جزء رازهای مگو است اما روشن شدن هر چه بیشتر عملکرد مسئولین و آگاهی بیشتر مردم از جمله مواردی است که باید شفاف گردد.

مسعودی: مسایل مربوط به امنیت ملی از رازهای مگوست

اصغر مسعودی در گفت وگو با خبرنگاران، در مورد سخنان اخیر رهبری در مورد شفافیت در پاسخ به این سوال که منظور رهبری از رازهای مگو چیست؟ اظهار کرد: آن چیزهایی که مربوط به امنیت ملی و منافع ما هست جزء رازهای مگو به حساب می آید. شما حساب کنید که ما در کشوری هستیم که همچون یک جزیره امن در مناطق ناامن است. از طرف دیگر کشوری هستیم که ابهت ابرقدرت ها را شکسته ایم.

وی ادامه داد: آمریکا از ایران به عنوان ژاندارم در منطقه یاد می کرد اما الان ایران عزت و استقلال و هویت ملی خود را حفظ نموده است و با هیچ چیز عوض نمی کند. در چنین کشوری قطعا دشمنان خارجی به همراه مزدوران داخلی وجود دارند که پیشرفت و استقلال ما را هدف گرفته اند. حال وقتی یک حرفی گفته گردد یا اطلاعاتی درز پیدا کند که امنیت ملی و هویت دینی ما را مورد هدف قرار بدهد این اطلاعات جزء رازهای مگوست.

وی روشن شدن هر چه بیشتر عملکرد مسئولین را جزء مطالبی که باید گفته گردد، دانست و اضافه کرد: مسئولان اطلاعات خودشان را مثل این که فلان سفر خارجی را رفته اند را باید در اختیار مردم قرار بدهند. آگاهی بیشتر مردم و شفافیت عملکرد مسئولان عاملی برای سلامت نظام، کشور و فرد است.

این عضو ناظر مجلس در شورای فرهنگ عمومی در پاسخ به این سوال که تا کنون مسئولان چقدر به این تاکید رهبری جامه عمل پوشانده اند؟ گفت: ما مسئولان بسیار خوب شعار می دهیم. اما متاسفانه در ورطه عمل سیستم کشور به گونه ای بوده است که بحث شفافیت نتوانسته آنطور که باید و شاید جا بیفتد. یکی از دلایلی که فساد خیلی راحت صورت می گیرد بی اطلاعی است. یعنی اگر سیستم های نظارتی از بعضی پرونده ها اطلاع داشته باشند جوی ایجاد می گردد که باعث کمتر شدن تخلفات خواهد شد.

وی گفت: مثلا در بحث حقوق های نجومی که مطرح می گردد مسئله ای که مشاهده می کنیم این است که گاها پرونده ها نیمه تمام باقی می ماند. از طرف دیگر یک سری اشکالات قانونی در مورد موسسات و نهادها وجود دارد. منظور این است که وقتی یک مدیرعامل مجاز باشد یک درصد درآمد آن موسسه را بردارد خب این رقم نجومی است.

نماینده مردم نی ریز و استهبان در مورد میزان ظرفیت شنیدن حقایق در مردم گفت:خیلی از موارد برای مردم غیرقابل پذیرش است، اما قانونی است. به نظر من هیچ اشکالی ندارد که بگوییم ما در فلان مورد از نظر قانونی اشکال داریم. بعضی مسائل برای مردم جامعه به علت وضعیت معیشتی شان قابل تحمل نیست. مثلا گاهی اوقات ما یک معدن یا پهنه معدنی را به یک شرکت یا شخص واگذار می کنیم که این فرد یا شرکت درآمد میلیاردی دارد. در صورتی که منافع این امر باید برای مردم و دولت باشد. از طرف دیگر مواردی وجود دارد که اصلاً حساسیتی روی آن ها نیست. عده ای خیلی راحت میلیارد میلیارد درآمد دارند اما وقتی اعلام می کنیم که حقوق 20 میلیونی حقوق نجومی است و خودمان زمینه را برای درآمدهای میلیاردی یک شرکت فراهم می کنیم توجه و حساسیتی به این موضوع صورت نمی گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 اسفند 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 46

به "مسعودی: مسایل مربوط به امنیت ملی از رازهای مگوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسعودی: مسایل مربوط به امنیت ملی از رازهای مگوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید