میزان فراوری ناخالص داخلی اکو دوبرابر شده است

به گزارش مجله سلنا، به گزارش خبرنگاران، هادی سلیمان پور شامگاه دوشنبه در نشست شورای نمایندگان دائم اکو در ساری با اظهار اینکه این نشست زمینه برای آشنایی با ظرفیت های اقتصادی و زیرساخت های ایران بوده است گفت: اکو ظرفیت قابل ملاحظه ای را به همراه دارد زیرا در منطقه ای با حدود هشت میلیون کیلومتر مربع و جمعیت بالغ 450 میلیون نفر با بازاری حدود 733 میلیارد دلار در سال حضور داریم.

میزان فراوری ناخالص داخلی اکو دوبرابر شده است

وی با بیان اینکه میلیون کل فراوری ناخالص داخلی اکو به دوبرابر و 1.9 تریلیون دلار رسیده، این ظرفیت را بسیار بی نظیر دانست و اضافه نمود: اکو قطب شمال را به آبهای گرم جنوب و شرق آسیا را به اروپا متصل می نماید.

سلیمان پور با اظهار اینکه مازندران ظرفیت قابل ملاحظه ای در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی، صنعت و گردشگری دارد و گفت: مردم مازندران بسیار بافرهنگ و اصیل و از سرمایه های اصلی ایران به شمار می روند و مهمان نوازی مازندران از میلیون ها نفر گردشگر در ساری از ظرفیت های قابل ملاحظه است.

دبیرکل سازمان همکاری های اقتصادی منطقه ای اکو با اظهار خرسندی از برگزاری دویست و سی و چهارمین نشست شورای نمایندگان دائم اکو در ساری از میزبانی مازندران تقدیر کرد.

تقویت دیپلماسی اقتصادی و تبیین نقش و صندلی استان مازندران دویست و سی و چهارمین نشست شورای نمایندگان دائم اکو با میزبانی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در شهر ساری درحال برگزاری است.

در این نشست هیئت 45 نفر متشکل از دبیرکل و اعضای دبیرخانه سازمان اکو و سفرای 9 کشور عضو اکو ، مدیران ارشد وزارت امور خارجه و نیز راه آهن جمهوری اسلامی ایران شرکت خواهند کرد و هیئت هایی از کشورهای افغانستان،آذربایجان، قزاقستان، جمهوری اسلامی ایران، قرقیزستان، پاکستان، تاجیکستان، ترکیه، ترکمنستان و ازبکستان در این نشست حضور دارند.

بازدید از ایستگاه های راه آهن ورسک، شیرگاه، ساری و نیز بندر امیرآباد بهشهر از جمله برنامه های نشست دو روزه نمایندگان اکو در مازندران است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 اسفند 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 52

به "میزان فراوری ناخالص داخلی اکو دوبرابر شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزان فراوری ناخالص داخلی اکو دوبرابر شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید