نمایشنامه نویسان بزرگی در حوزه سلامت قلم زده اند

به گزارش مجله سلنا، اصغر نوری، مدیر بخش نمایشنامه جشنواره ادبیات سلامت معتقد است که خیلی از نمایشنامه نویسان بزرگ ایرانی و خارجی مانند غلامحسین ساعدی و هنریک یوهان در حوزه سلامت قلم زده و آثار ماندگاری فراوری نموده اند.

نمایشنامه نویسان بزرگی در حوزه سلامت قلم زده اند

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی جشنواره ادبیات سلامت، اصغر نوری، مدیر بخش نمایشنامه جشنواره ادبیات سلامت در خصوص موضوع نمایشنامه های ارسالی گفت: موضوع سلامت بسیار گسترده است، بخشی از آن به درمان و بیماری های جسمی و روحی مربوط می گردد و بخش دیگر به آسیب های اجتماعی و آسیب های روانی و اعتیاد، مشکلاتی که فرد با جامعه و حتی خانواده دارد، ولی اولویت در پذیرش و داوری با آثاری است که پرداختن به پیشگیری و یا درمان بیماری های جسمی و روحی در آنها پررنگ تر باشد.

او ادامه داد: برای اینکه نمایشنامه نویسان به مدل هایی دست پیدا نمایند، شش نمایشنامه را انتخاب کردیم که در یک هفته در ماه مهر آنها را معرفی نموده و از منظر سلامت تحلیل می کنیم و اگر دوستان در آن برنامه شرکت نمایند با منظور ما از نمایشنامه در حوزه سلامت بیشتر آشنا می شوند.

نوری در خصوص نمایشنامه های موفق ایرانی در حوزه سلامت گفت: خیلی از نمایشنامه نویسان بزرگ ایرانی آثاری را خلق نموده اند که دقیقا منطبق با اهداف جشنواره ادبیات سلامت است. در این میان می توان به نمایشنامه های غلامحسین ساعدی و محمود استاد محمد اشاره نمود.

او اضافه کرد: این نمایشنامه حتی در سطح جهانی نیز بسیار رایج است و از نمونه های موفق کلاسیک جهان می توان به دشمن مردم و خانه عروسک هنریک یوهان ایبسن و خیلی از کارهای آنتوان چخوف اشاره نمود.

این مترجم و نمایشنامه نویس در خصوص داورهای انتخابی برای بخش نمایشنامه گفت: دو هیات داوری داریم که قطعا از نمایشنامه نویسان طراز اول ایران هستند. گروه اول بهترین ها را برای شرکت در جشنواره انتخاب می نمایند و داوران نهایی سه اثر برگزیده را معرفی خواهند کرد.

علاقه مندان به شرکت در جشنواره ادبیات سلامت می توانند به سایت www.adabiatsalamat.ir مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 بهمن 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 16

به "نمایشنامه نویسان بزرگی در حوزه سلامت قلم زده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشنامه نویسان بزرگی در حوزه سلامت قلم زده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید