گسترش خدمات درمانی در دل روستاها، 2000 تخت بیمارستانی ایجاد شد

به گزارش مجله سلنا، خبرنگاران- گروه استان ها: چهل سالگی انقلاب طلیعه بلوغ و پیشرفت نهضتی است که با پشت سر گذاشتن همه فراز و نشیب ها، سختی ها و دشمنی ها امروز در اوج قله افتخار ایستاده است. حالا در چهلمین فجر انقلاب اسلامی راستا جدیدی پیش روی ایران اسلامی قرار گرفته است تا قطار توسعه و آبادانی کشور با کوشش نسل جدید انقلاب و جوانان مومن و انقلابی با سرعت بیشتر به پیش برود و کارآمدی نظام اسلامی به عنوان یک الگو ثابت گردد.

گسترش خدمات درمانی در دل روستاها، 2000 تخت بیمارستانی ایجاد شد

در این چهل سال، با همت و کوشش مردم، جوانان و مسئولان و با راهنمایی های رهبر فرزانه انقلاب، ایران در عرصه های مختلف علمی، مالی، نظامی، فرهنگی و اجتماعی دستاوردهای چشمگیری داشته است؛ به تبع لرستان نیز در این جهت شکوفایی توانسته است سهم خود را ایفا نماید و موفقیت هایی کسب کند که اکنون در چهل سالگی انقلاب با یادآوری این موفقیت ها و با افتخار به گذشته می توان با امیدواری به افق های پیش روی توسعه چشم دوخت.

خبرنگاران همزمان با ایام الله دهه فجر سعی دارد با انتشار گزارش هایی از دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی ایران در لرستان، به آنالیز موفقیت های حاصل شده و ظرفیت ها و استعدادهای بالقوه لرستان بپردازد. در این گزارش نتایج حاصل از کوشش متخصصان و مسئولان در حوزه بهداشت و سلامت و توسعه خدمات درمانی در شهرها و روستاهای لرستان را می خوانید.

فعالیت 15 بیمارستان در لرستان

کوروش ساکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه تعداد بیمارستان های لرستان از پنج بیمارستان در سال 57 به 15 بیمارستان در سال 97 رسیده است، گفت: همچنین تعداد تخت های ثابت بیمارستانی لرستان از 360 تخت در سال 57 به دو هزار و 450 تخت در سال 97 رسیده است.

وی با اشاره به وضعیت تخت های خصوصی در بیمارستان های لرستان، بیان داشت: این عدد از صفر تخت به 342 تخت در سال 97 رسیده است.

افزایش تعداد تخت های آی سی یو به 114 تخت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به تخت های آی سی یو در بیمارستان های لرستان، اضافه کرد: در این زمینه تعداد تخت ها از صفر تخت در سال 57 به 114 تخت در سال 97 رسیده است.

ساکی، بیان داشت: همچنین تعداد تخت های ان آی سی یو بیمارستان های لرستان از صفر تخت در سال 57 به 59 تخت در سال 97 رسیده است.

وی، ادامه داد: تعداد تخت های سی سی یو در بیمارستان های لرستان از صفر تخت در سال 57 به 96 تخت در سال 97 افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان همچنین افزایش تعداد تخت های پی آی سی یو بیمارستان های لرستان را از صفر تخت در سال 57 به 14 تخت در سال 97 اعلام نمود.

ساکی همچنین با اشاره به خرید تجهیزات پزشکی مانند آنژیوگرافی، سونوگرافی و ... برای بیمارستان ها و مراکز درمانی لرستان، توضیح داد: تعداد این دستگاه ها و تجهیزات پزشکی از صفر عدد در سال 57 به 200 دستگاه در سال 97 رسیده است.

وی با اشاره به حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص در لرستان نیز، عنوان نمود: تعداد پزشکان لرستان در این زمینه از صفر عدد در سال 57 به 350 نفر در سال 97 ارتقا یافته است.

خدمات رسانی 63 پایگاه اورژانس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان همچنین با بیان اینکه تعداد پایگاه های اورژانس لرستان از صفر عدد در سال 57 به 63 پایگاه در سال 97 افزایش یافته است، ادامه داد: همچنین تعداد آمبولانس های لرستان از صفر عدد در سال 57 به 145 دستگاه در سال 97 رسیده است.

ساکی، تعداد اتوبوس آمبولانس های لرستان در سال 57 را صفر اعلام نمود و گفت: این عدد در سال 97 به دو دستگاه رسیده است.

وی تعداد خانه های بهداشت استان قبل از سال 57 را صفر عنوان نمود و اضافه کرد: این تعداد در سال 97 به بیش از 700 خانه بهداشت رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، همچنین گفت: تعداد مراکز جامع سلامت شهری و روستایی لرستان از 35 مرکز در سال 57 به 180 مرکز در سال 97 افزایش یافته است.

به هر روی، امروز باید با توانی مضاعف برای سربلندی ایران اسلامی در عرصه های مختلف کوشش کنیم تا دستیابی به افق های رشد و توسعه توسط جوانان مومن و انقلابی یکی پس از دیگری ممکن گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 108

به "گسترش خدمات درمانی در دل روستاها، 2000 تخت بیمارستانی ایجاد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گسترش خدمات درمانی در دل روستاها، 2000 تخت بیمارستانی ایجاد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید