آرسنال - لیورپول؛ چه کسی اولین جام را می برد؟

به گزارش مجله سلنا، سال های پیش با رسیدن ملاقات جام خیریه بیش از سال جاری ذوق زده می شدیم، برای اینکه یکی از نخستین بازی هایی بود که به تعطیلات تابستانی فوتبال اروپا خاتمه می داد، اما سال جاری تیم های اروپایی تعطیلات زیادی نداشتند و تقریباً خاتمه فصل قبل و آغاز فصل جدید به یکدیگر چسبید. امشب از ساعت 20 باز هم در استادیوم خالی از تماشاگر ومبلی، لیورپول قهرمان لیگ برتر به مصاف آرسنال قهرمان جام حذفی خواهد رفت تا برای کسب نخستین جام فصل جدید مبارزه نمایند.

آرسنال - لیورپول؛ چه کسی اولین جام را می برد؟

آرسنال؛ آغازی متفاوت برای فصلی متفاوت

هفته های انتهای فصل پیش برای آرسنالی ها امیدوارنماینده بود. فصلی پرفراز و نشیب با قهرمانی در جام حذفی برای شان به انتها رسید و حالا هواداران توپچی ها راضی و شادمان هستند. اگرچه هنوز آرسنال برای اینکه یک مدعی باشد کار زیاد دارد، اما امید به آینده این تیم باز هم بیشتر شده. در لیگ قهرمانان اروپا حاضر نخواهند بود و این خبر خوبی نیست، ولی توانسته اند ستاره های شان و از همه مهمتر اوبامیانگ را برای ماندن راضی نمایند. آرسنال در فصل جدید می خواهد بین 4 تیم بالای جدول باشد. وقتی لیورپول و منچسترسیتی و چلسی را بردند، یعنی چالش شان در نتیجه ندریافت مقابل تیم های بیگ سیکس تمام شده. حالا آرسنال در شرایطی قرار گرفته که می توانیم به آن ها شانسی برابر با لیورپول برای قهرمانی در جام خیریه بدهیم. شاید به فاصله یک ماه، آرتتا دومین جام خودش را هم کسب کند که این رؤیایی خواهد بود.

لیورپول؛ از قلّه پایین نیا

قهرمان شدن سخت است، قهرمان ماندن سخت تر. این جمله کلیشه ای است، اما واقعاً ثابت شده. لیورپول بعد از اینکه قهرمانی اش را مسجل کرد دیگر مثل قبل راحت رقبا را از پیش رو برنمی داشت. یورگن کلوپ می داند روش بازی تیم او را بیش از پیش در انگلیس بلدند و شاید این فصل مثل فصل قبل در لیگ برتر برای شان ساده نباشد. فصل برای لیورپول خیلی زود تمام شد، چراکه هم در لیگ کارشان به انتها رسیده بود و هم در لیگ قهرمانان حضور نداشتند. کلوپ خیلی زود شاگردانش را فراخواند و به اتریش هم رفتند تا اردو بزنند. از معدود تیم هایی بوده اند که پیش فصل نسبتاً مناسبی داشته اند و شاید این مسئله در روز های کرونایی و فشردگی تقویم به سودشان باشد. حالا لیورپول آماده است فصل جدید را هم با جام دریافت، آغاز کند که این لازمه پایین نیامدن از قلّه خواهد بود.

آخرین جدال

در روز هایی که لیورپول سخت در پی 100 امتیازی شدن در لیگ برتر بود شکست 2 بر یک مقابل آرسنال برنامه های شان را به هم ریخت. در بازی یک ماه و نیم پیش، برای آرسنال، لاکازت و نلسون و برای لیورپول، مانه گلزنی کردند.

آمار بازی

15) آرسنال و لیورپول پس از منچستریونایتد دومین و سومین تیم پرافتخار جام خیریه هستند. این دو تیم 15 مرتبه قهرمان شده اند. آخرین قهرمانی آرسنال به سال 2017 و آخرین قهرمانی لیورپول به سال 2006 برمی شود.

صفر) این نخستین ملاقات جام خیریه است که تماشاگر ندارد. کم تماشاگرترین ملاقات جام خیریه بین تیم های انگلیس آماتور و انگلیس حرفه ای در سال 1926 تنها 1500 تماشاگر داشت. البته کم تماشاگرترین بازی بین تیم های باشگاهی هم ملاقات اورتون و بلکبرن در سال 1928 بود که در اولدترافورد با حضور 4 هزار تماشاگر برگزار گردید.

18) سال 2002 یعنی 18 سال پیش جام خیریه بین آرسنال و لیورپول برگزار گردید که آن بازی را توپچی ها با یک گل بردند و قهرمان شدند.

3) آرسنال در 6 فصل اخیر 3 مرتبه پیروز شده جام خیریه را به ویترین افتخاراتش اضافه کند.

13) لیورپول تا فصل گذشته 13 سال بود که در ملاقات جام خیریه حضور نداشت.

10) آخرین نایب قهرمان لیگ برتر که پیروز شد جام خیریه را ببرد منچستریونایتد بود که 10 سال پیش در این بازی چلسی قهرمان لیگ برتر را شکست داد.

4) در حالی که یورگن کلوپ با لیورپول در 4 سال ابتدایی مربیگری اش جام نگرفته بود، در یک سال و چند ماه اخیر 4 جام کسب نموده.

یک) میکل آرتتا که از ابتدای سال 2020 روی نیمکت آرسنال نشسته خیلی زود هم به نخستین جام خودش با این تیم رسید و در جام حذفی قهرمان شد.

9) لیورپول در بازی قبلی پس از 9 بازی بدون شکست بودن مقابل آرسنال شکست خورد. در 10 بازی اخیر لیورپول 5 برد، 4 تساوی و یک شکست مقابل آرسنال داشته.

25) در 6 بازی آخر لیورپول و آرسنال 26 گل ردوبدل شده، یعنی به طور میانگین این بازی 4. 1 گل در هر بازی داشته است.

11) آرسنال از زمان حضور آرتتا در لندن (استادیوم های امارات و ومبلی) شکست نخورده. 9 بازی در لیگ بوده و 2 بازی هم در جام حذفی.

ترکیب احتمالی دو تیم

آرسنال: لنو، سالیبا، لوئیس، تیرنی، سوارس، توریرا، ژاکا، نیلس، نلسون، انکتیا و اوبامیانگ

لیورپول: آلیسون، ویلیامز، گومز، فان دایک، رابرتسون، فابینیو، واینالدوم، کیتا، مانه، صلاح و فیرمینو

منبع: خبرورزشی

منبع: فرارو
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1131

به "آرسنال - لیورپول؛ چه کسی اولین جام را می برد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آرسنال - لیورپول؛ چه کسی اولین جام را می برد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید