اتحاد شرکت های بزرگ چینی علیه گوگل و پلی استور!

به گزارش مجله سلنا، هواوی، شیائومی، اوپو و ویوو، چهارتا از بزرگ ترین و برترین تولیدنمایندگان گوشی هوشمند در کشور چین و البته در سراسر دنیا هستند که قرار است در طراحی پلتفرمی جدید با یکدیگر همکاری نمایند تا از این طریق وابستگی شان به پلی استور گوگل کاهش یابد.

اتحاد شرکت های بزرگ چینی علیه گوگل و پلی استور!

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش رویترز، این 4 شرکت بزرگ قرار است با طراحی این پلتفرم جدید به توسعه دهندگان اجازه دهند برنامه های خود را به صورت یکسان برای هر فروشگاه عرضه نمایند تا همه کاربران بتوانند به صورت همزمان از برنامه های مورد علاقه خود بهره مند شوند. Global Developer Service Alliance (با نام مستعار GDSA)، نام اتحادی است که هواوی، شیائومی، اوپو و ویوو آن را تشکیل داده تا از این طریق، گوگل و پلی استور غنی آن را به چالش بکشند!

از زمانی که دسترسی به گوگل پلی در چین مسدود شد، کاربران این کشور به دانلود برنامه ها از فروشگاه های مختلف عادت کرده اند که بیشتر آن ها متعلق به شرکت هایی چون هواوی و اوپو است. خارج از چین اما گوگل پلی با فراهم نمودن یک بستر واحد برای توسعه دهندگان، این امکان را فراهم کرده تا آن ها برنامه های خود را در آن برای همه گوشی ها آپلود نمایند و با در اختیار داشتن قریب به 2.6 میلیون برنامه، بزرگ ترین و پر استفاده ترین فروشگاه دنیاست! فروشگاه های شخص ثالث اما این بستر مشترک را نداشته و همین مشکل است که GDSA میخواهد آن را از میان بردارد.

تعداد دانلود برنامه و بازی در سال 2019 میلادی 9.1 درصد افزایش یافت!

به گزارش وب سایت این مجموعه 4 عضوی، خدمات پلتفرم جدید قرار است 9 کشور و منطقه را پوشش دهد که در بین آن ها نام هندوستان، اندونزی، روسیه و مالزی نیز به چشم می خورد. این 4 شرکت هر کدام در یک بازار خاص فروش بسیار خوبی دارند. برای مثال شیائومی در کشور هند بی رقیب است و همینطور هواوی در اروپا (به نسبت یکدیگر)! اما خب در مجموع و طبق آماری که از سه ماه آخر سال قبل به ثبت رسیده، آن ها بیش از 40 درصد کل بازار گوشی های هوشمند در دنیا را در اختیار دارند که رقم بسیار زیادی محسوب می گردد و اگر هواوی تحریم نبود، به احتمال زیاد شاهد افزایش آن نیز می بودیم!

بزرگ ترین مسئله ای که معروف ترین شرکت حاضر در GDSA یعنی هواوی با آن روبرو خواهد شد، تحریم گوگل و لذا فقدان برنامه ها و خدمات این شرکت در محصولات هواوی است. این تصمیم سخت از جانب دولت آمریکا ضربه بسیار بزرگی به هواوی وارد کرد تا جایی که هواوی از عرضه دنیای سری میت 30 نیز خودداری کرد! محصولی که از کیفیت ساخت فوق العاده بالایی برخوردار است و تنها نقطه ضعف آن را باید در تحریم ها جست و جو کرد. همچنین هواوی پیشتر خاطرنشان کرد در حال کار روی یک سیستم عامل اختصاصی تحت عنوان هارمونی (HarmonyOS) است. هواوی برای رشد کاربران این سیستم عامل، بیش از 1 میلیارد دلار روی توسعه آن سرمایه گذاری کرد تا از این طریق بتواند محیطی را برای کاربران فراهم آورد که دیگر احتیاج به پلی استور و یا سیستم عامل اندروید حس نگردد.

ویدئوی تست مقاومت گوشی هواوی میت 30 پرو؛ قدرت نمایی در اوج تحریم!

پلی استور با دریافت 30 درصد از سود حاصل از فروش هر برنامه ای، درآمد زیادی را نصیب گوگل می نماید. به نقل از یک موسسه تحقیقاتی، در سال گذشته این فروشگاه بزرگ توانست 8.8 میلیارد دلار برای گوگل درآمدزایی داشته باشد که رقم بسیار بزرگی است! حال که فروش گوشی ها در سطح دنیای راستا رو به افولی را طی می نماید، شرکت های چینی نیز می خواهند هرچه زودتر سهمی از این بازار برای خود دست و پا نمایند.

به گزارش رویترز، ماه مارس زمانی است که GDSA برای رونمایی از پلتفرم جدید خود در نظر دارند اما خب از آن جایی که شیوع ویروس کرونا در چین کسب و کار را تعطیل و کارمندان را خانه نشین کرد، این احتمال وجود دارد که عرضه پلتفرم جدید با تاخیر روبرو گردد.

نظر شما در رابطه با اقدام این 4 شرکت چیست؟ آیا اتحاد GDSA می تواند خطر بزرگی برای گوگل به حساب بیاید؟

منبع: theverge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 640

به "اتحاد شرکت های بزرگ چینی علیه گوگل و پلی استور!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحاد شرکت های بزرگ چینی علیه گوگل و پلی استور!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید