امکان آنالیز وضع شبکه تلفن همراه در هر نقطه و هر زمان در آینده نزدیک

به گزارش مجله سلنا، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: در آینده نزدیک نرم افزاری در اختیار مردم قرار می گیرد که در هر نقطه و هر زمان بتوانند وضع شبکه تلفن همراه را آنالیز نمایند و ما هم با بهره گیری از بازخورد های آن می توانیم نظارت مان را افزایش دهیم.

امکان آنالیز وضع شبکه تلفن همراه در هر نقطه و هر زمان در آینده نزدیک

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، صادق عباسی شاهکوه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه مکانیسمی برای نظارت هر چه بیشتر بر عملکرد اپراتور ها و بعلاوه پاسخگویی به شکایات مردم دارید؟ اضافه نمود: یکی از سامانه هایی که مردم می توانند به وسیله تلفن یا سایت شکایات خود را مطرح نمایند سامانه 195 است و اگر اپراتور ها به این شکایت ها رسیدگی ننمایند ما ورود می کنیم و ارجاع می دهیم تا پیگیری نمایند.

وی گفت: مردم به وسیله سامانه نت سنج پلاس نیز می توانند وضع شبکه را آنالیز نمایند به این ترتیب که مثلا شبکه های رقیب چه وضعی دارند و اگر یک اپراتوری، خدمت خوبی نمی دهد از اپراتور دیگر استفاده نمایند.

آقای عباسی اضافه نمود: البته در آینده نزدیک ما نرم افزار یا اپلیکیشنی را در اختیار مردم قرار خواهیم داد که بتوانند در هر زمان و نقطه ای که هستند وضع شبکه را آنالیز نمایند و قطعا ما بازخورد های آن را خواهیم دید و می توانیم نظارت هایمان را بر این اساس افزایش دهیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه موضوع افزایش تعرفه تلفن ثابت چه زمانی اجرا می گردد؟ گفت: این تعرفه سال ها افزایش نداشته است و در سال 92 که طرح هم کدسازی انجام شد، مدل تعرفه تغییر کرد و از آن به بعد هیچ تغییری نداشتیم در حالی که در همه موارد با افزایش قیمت روبرو بودیم، اما تعرفه های بخش ارتباطات در این سال ها افزایش پیدا نکرد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: با پیگیری های شرکت مخابرات ایران، شورای رقابت چارچوب جدیدی را برای تعرفه گذاری ارائه کرد که ما هم در حال آنالیز آن هستیم و قطعا افزایش تعرفه صورت نمی گیرد و هدفگذاری ما این است که به نوعی از کسانی که از خطوط تلفن ثابتشان استفاده نمی نمایند، هزینه نگهداری بگیریم.

وی اضافه نمود: اگر واقعا کسی خط تلفن ثابت گرفته است و بنای استفاده ندارد پس بدهد چرا که هزینه برای مخابرات تحمیل می گردد، اما اگر قرار است این خط را داشته باشد، اما استفاده نکند باید هزینه نگهداری را بپردازد و ما در این اصلاح تعرفه بیشتر در پی معین همین هزینه نگهداری هستیم و قرار نیست برای کسانی که استفاده ممتد از تلفن ثابت دارند افزایش قیمت تحمیل گردد.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، آقای عباسی گفت: البته شورای رقابت شرطی گذاشته است که شرکت مخابرات ایران باید عایدی اضافی ناشی از این طرح را حتما صرف توسعه شبکه کند و ما منتظریم که شرکت مخابرات طرح و برنامه توسعه ای اش را در این باره به ما اعلام کند و هر روزی که در این خصوص به اطمینان برسیم این طرح، برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 30 دی 1400 بروزرسانی: 30 دی 1400 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 2061

به "امکان آنالیز وضع شبکه تلفن همراه در هر نقطه و هر زمان در آینده نزدیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان آنالیز وضع شبکه تلفن همراه در هر نقطه و هر زمان در آینده نزدیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید