آنالیز فنی زوتی آریو
به گزارش مجله سلنا، سال 93 بعد از نهایی شدن مذاکرات بین سایپا و زوتی (یا همان زوتای)، مدل Z300 ابتدا به S300 تغییر نام داد و در نهایت، نسخه مونتاژی اش با نام آریو به بازار آمد

به گزارش خبرنگار ، سال 93 بعد از نهایی شدن مذاکرات بین سایپا و زوتی (یا همان زوتای)، مدل Z300 ابتدا به S300 تغییر نام داد و در نهایت، نسخه مونتاژی اش با نام آریو به بازار آمد. آریو می توانست دستاورد مهمی برای سایپا به حساب بیاید، اما به نظر می رسد با بعضی از تصمیمات، این اتفاق نیفتاد.
آریو در بازار خرید و فروش دست دوم خود اوضاع نابسامانی دارد؛ اما در میدان رقابت می تواند مقابل برلیانس H330 حرف های خوبی برای گفتن داشته باشد. به ویژه آنکه در مقابل برلیانس از چهره معقول تر و منطقی تری بهره می برد. غیر از تغییراتی اندک در فرم جایگاه ها و روکش آن ها، تفاوت خاصی میان مدل های مونتاژی آریو دیده نمی گردد.
بزرگ ترین تفاوت های بین S300 و Z300 یعنی نمونه های ایرانی و چینی این زوتی، حذف بسیاری از آپشن های استانداردی است که روی ویرایش چینی دیده می شد از جمله نمایشگر بزرگ 7 اینچی و دکمه های کنترلی روی فرمان. البته ساختار پیشرانه و جعبه دنده نیز هم چنان از نسخه چینی، قرض گرفته شده است.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان