تاخیر در عرضه آلفارومئو تونال به علت کمبود تراشه

به گزارش مجله سلنا، شرکت ایتالیایی آلفارومئو اعلام نموده است که کراس اوور Tonale به علت کمبود جهانی نیمه هادی ها باز هم عرضه نخواهد شد.

تاخیر در عرضه آلفارومئو تونال به علت کمبود تراشه

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی خبرنگاران، به نقل از motor1، شرکت خودروسازی استلانتیس بیان کرد که کمبود جهانی تراشه روی این شرکت هم تاثیر گذاشته و در فراوری و رونمایی از مدل های تازه خود دچار اختلال شده است. کراس اوور زیر استلویو که دو سال پیش به عنوان خودروی مفهومی معرفی گردید، نمی تواند به زودی به بازار عرضه گردد. این در حالی است که مارک ایتالیایی در حال حاضر دو خودروی تازه را نیز در خط فراوری دارد.

با این حال، به نظر می رسد آلفا رومئو با تاخیر دیگری در معرفی نسخه فراوریی Tonale روبرو است. براساس گزارش Mopar Insider، اولین دستگاه Tonale که انتظار می رفت در سه ماهه اول سال 2022 با تنظیمات PHEV رونمایی گردد، به علت کمبود جهانی تراشه باز هم با مشکل رو به رو خواهد شد.

این اولین بار نیست که حضور Tonale در بازار جهانی به تاخیر می افتد. چندی پیش نیز ژان فیلیپ ایمپاراتو مدیرعامل آلفارومئو می خواست پیشرانه پلاگین هیبریدی عملکرد بهتری داشته باشد که باعث رونق بیشتر این کراس اوور گردد، اما شرایط مطابق میل او پیش نرفت. Stellantis که قرار است سال جاری خودرو های تازهی را روانه بازار کند، با رقیب تازهی روبرو شده است. در اوایل این هفته شرکت های FCA و PSA که به تازگی ادغام شده اند، بیان کردند که ارائه کراس اوور Grecale به علت کمبود نیمه هادی به تعویق افتاده و تا بهار 2022 عرضه نمی گردد.

از اطلاعاتی که در خصوص این خودرو وجود دارد می توان به تصمیم آلفا برای کنار گذاشتن پلتفرم Giorgio اشاره نمود که پایه گذار Stelvio و هم Giulia است. Tonale سکوی Small Wide 4x4 را در مدل Jeep Renegade به اشتراک می گذارد و در آستانه تبدیل شدن به یک مدل هیجان انگیز برای مارک ایتالیایی است. Tonale بعلاوه در کارخانه Pomigliano dArco و در کنار دوج هورنت آینده ساخته می گردد. البته آلفارومئو تاریخ دقیقی برای اولین حضور و ورود Tonale اعلام نکرده است.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1990

به "تاخیر در عرضه آلفارومئو تونال به علت کمبود تراشه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاخیر در عرضه آلفارومئو تونال به علت کمبود تراشه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید