سفر به سواحل جنوبی ایران

به گزارش مجله سلنا، جاذبه های طبیعی بی شماری که در سراسر ایران وجود دارد اما هیچ کدام جای سواحل بکر جنوب با جاذبه های منحصر به فرد آن را نمی گیرد.

سفر به سواحل جنوبی ایران

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور قیمت پایین کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

خوشبختانه، ایران از خطوط ساحلی کم نظیر در جنوب بی نصیب نمانده است. چه یک طبیعت گرد حرفه ای باشید چه یک مسافر ساده، حتما تا به حال یک بار به سرتان زده که برای فرار از روزمرگی و گذران اوقات فراغت به سواحل جنوب ایران سفر کنید. اوایل بهار و پیش از رسیدن فصل گرما بهترین زمان برای سفر به این سواحل است. بخش گردشگری خبرنگاران به معرفی چند ساحل زیبای جنوبی پرداخته است. با ما همراه باشید.

چابهار

ساحل درک

چشم انداز اعجاب انگیز تلاقی بیابان با خط آبی دریا و مجاورت آب و زمین های خشک تصویر بی نظیری از درک است. جاده درک در 150 کیلومتری چابهار از کوه های زیبای مریخی، ساحل گریان و پزم می گذرد.

ساحل بریس

بندر تاریخی بریس در غرب چابهار و راستا خلیج گواتر، این روزها توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب نموده است. فرسایش خاک در این ساحل به شکل بی رحمانه ای زیبا است

تیس

چابهار، ساحل زیبای دیگری به نام تیس دارد. نمای این ساحل از بالا و از قلعه پرتغالی ها شبیه به یک کارت پستال زیباست. قایق ها و لنج های آبی و قرمز رنگ، منظره زیبایی برای عکاسی یا لذت بردن از طبیعت خلق می نمایند.

قشم

هنگام

ساحل هنگام از دیگر سواحل جنوب ایران را به اسم ساحل نقره ای نیز می شناسند. هنگام، در دو کیلومتری جنوب شرقی جزیره قشم واقع شده است. فیتوپلانگتون هایی که در این ساحل وجود دارد، هنگام را شبیه به یک سرزمین پر از نقره می نماید. زمانی که موج به ساحل می رسد با این ذره های نورانی آمیخته و درخشان می گردد.

ساحل لاک پشت ها

ساحل لاکپشت ها در 30 کیلومتری جنوب قشم از اواخر اسفند تا آخر خرداد دیدنی می گردد. در فصل تخمگذاری، صدها لاکپشت پوزه عقابی به ساحل می آیند و تخم هایشان در چاله هایی دفن می نمایند. دو ماه بعد، بچه لاکپشت ها از تخم بیرون می آیند و به سمت ساحل حرکت می نمایند. همین اتفاق، این ساحل را به یکی از جاذبه های قشم تبدیل نموده است.

جزایر ناز

یکی دیگر از سواحل جنوب ایران در قشم، سواحل جزایر ناز است که موقع جزر و مد تغییر شکل می دهد. می توانید سه ساعت بعد از جزر به این جزایر رفته و قبل از اینکه کل جزیره را آب بگیرد، یک ساعت بعد از مد برگردید.

منفق

ساحل مفنق، یکی از بکرترین سواحل هرمز است که 40 کیلومتر تا آن فاصله دارد. هرمز را به خاطر خاک قرمزش می شناسند. ترکیب این خاک با آبی دریا رنگ حیرت آوری درست نموده که هیچ جای دیگر در ایران آن را پیدا نمی کنید. ساحل قلعه پرتقالی ها نیز جذابیت این جزیره را بیشتر نموده است.

کیش

کلبه هور

انتخاب بین زیباترین ساحل کیش کار سختی است. کلبه هور در غرب کیش واقع شده است، جایی که موقع غروب یکدست نارنجی می گردد. این ساحل آنقدر آب زلالی دارد که از بالای آن می توانید آبزیان و صدف ها و مرجان های داخل آن را مشاهده کنید.

ساحل مرجان

ساحل مرجانی دقیقا در شرق جزیره کیش واقع شده است. در این ساحل مرجان ها بعد از مردن مثل سنگ اسفنجی به ساحل می رسند. اگر کسی اهل جمع کردن کلکسیون سنگ و صدف باشد، ساحل مرجانی احتمالا انتخاب بهتری برای اوست.

ریشهر

در امتداد خیابان ریشهر به سمت دریا، زیباترین ساحل بوشهر قرار گرفته است. اینجا شبیه به ساحل های دیگری که در اطراف این شهر وجود دارد بکر نیست و بیشتر به خاطر قدمت چند هزارساله اش مشهور است.

ساحل بندر امام حسن

این ساحل را به اسم ساحل مریخی نیز می شناسند. ساحل بندر امام حسن، در فاصله 30 کیلومتری جنوب بندر دیلم در استان بوشهر واقع شده است و تلفیقی از ماسه و صخره است.

بنود

ساحل بنود عسلویه جذابیت خود را از غارهای صخره ای رو به دریا گرفته و راه دسترسی به آب های آن هم از حفره های بین صخره ها می گذرد. این ساحل در 30 کیلومتری عسلویه و روستایی به اسم بنود واقع شده است. در غارهای این ساحل می توانید آبتنی کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 672

به "سفر به سواحل جنوبی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به سواحل جنوبی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید