فایل اکسپلورر در ویندوز 11 چه تغییراتی نموده است؟

به گزارش مجله سلنا، مدتی قبل مایکروسافت بالاخره ویندوز 11 را معرفی کرد که نسبت به ویندوز 10 تغییرات ظاهری کوچک و بزرگی را ارائه می نماید. یکی از این تغییرات مهم مربوط به فایل اکسپلورر ویندوز 11 است که در این مطلب به تغییرات انجام شده بر روی آن می پردازیم.

فایل اکسپلورر در ویندوز 11 چه تغییراتی نموده است؟

نسخه نو فایل اکسپلورر

از لحاظ عملکردی، فایل اکسپلورر ویندوز 11 هیچ تفاوت مهمی با ویندوز 10 ندارد اما در این میان بعضی جزئیات مربوط به نحوه استفاده از آن تغییر نموده است. به اسم مثال همچنان شاهد دکمه های باز کردن، کوچک کردن، بستن، جست وجو، نوار آدرس و دیگر قابلیت های این چنینی هستیم. بعلاوه مانند ویندوز 10، در سمت راست بخش پایینی می توانید گزینه های مربوط به نمایش آیکون ها را مشاهده کنید. البته در نسخه پیش نمایش ویندوز 11 یک باگ وجود دارد که اسم بخش فایل اکسپلورر با رنگ سفید در پس زمینه خاکستری به نمایش درمی آید.

بعلاوه تمام پنجره های فایل اکسپلورر ویندوز 11 دارای گوشه های گرد هستند و بسیاری از اپلیکیشن های و فایل ها از آیکون های نو بهره می برند. ضمناً منوی راست کلیک هم ظاهر متفاوتی پیدا نموده که در ادامه به تمام این ها نگاهی می اندازیم.

نوار ابزار نو

در مقایسه با ویندوز 10، فایل اکسپلورر ویندوز 11 از نوار ابزار بسیار ساده تری بهره می برد. در این محیط نو دیگر شاهد تب هایی مانند File، Edit و View نیستیم و در عوض آیکون های ساده ای را می توانید ببینید که کارهایی مانند ایجاد پوشه های نو، کپی، پیست، تغییر نام و حذف کردن را انجام می دهند.

در سمت راست نوار ابزار آیکون سه نقطه را می توانید مشاهده کنید که با کلیک بر روی آن به گزینه هایی مانند انتخاب تمام گزینه ها و بخش تنظیمات دسترسی دارید. اگرچه گاهی اوقات ساده کردن رابط کاربری می تواند استفاده از آن را دشوارتر کند، اما به نظر می رسد در این زمینه مایکروسافت توانسته تعادل خوبی را ایجاد کند. البته مطمئنا در نهایت بعضی کاربران از این طراحی نو راضی نخواهند بود.

نوار کناری تکراری

نوار کناری فایل اکسپلورر ویندوز 11 تقریبا هیچ تفاوتی با ویندوز 10 ندارد. این یعنی همچنان می توانید آیتم های مختلفی را پین کنید، با کلیک ماوس آن ها را تکان دهید، به میان برهای مختلف دسترسی داشته باشید و در کل همان کارهای همیشگی را انجام دهید.

ساده تر شدن منوی راست کلیک

از دیگر تغییرات فایل اکسپلورر ویندوز 11 می توانیم به تغییر ظاهر منوی راست کلیک اشاره کنیم. این یعنی اگر یک فایل یا پوشه را انتخاب و سپس راست کلیک کنید، در بخش بالایی منوی باز شده می توانید آیکون های مربوط به کات، کپی، تغییر نام و حذف را مشاهده کنید. باید خاطرنشان کنیم از ویندوز 95 تا ویندوز 10 تمام این ها به صورت نوشتاری ارائه می شدند ولی در ویندوز 11 کاربران به وسیله آیکون ها به این گزینه ها دسترسی دارند.

آیکون های نو

تقریبا در تمام نسخه های نو ویندوز، آیکون های نوی ارائه شده اند و ویندوز 11 هم از این قاعده مستثنا نیست. آیکون های این ویندوز نو ظاهر مدرن تری پیدا نموده اند و ضمناً باید به رنگ های متنوع آن ها هم اشاره کنیم. در فایل اکسپلورر هم با آیکون های نو سروکار داریم که جذابیت این محیط را دوچندان نموده اند.

دسکتاپ

عملکرد محیط دسکتاپ ویندوز 11 تقریبا هیچ فرقی با ویندوز 10 ندارد. به غیر از تغییرات مربوط به تسک بار که در یک مطلب دیگر به این موضوع پرداختیم، کاربران مانند ویندوز 10 می توانند سایز آیکون های دسکتاپ را به راحتی کوچک و عظیم نمایند. برای این کار می توانید از منوی راست کلیک استفاده کنید یا اینکه با نگه داشتن کنترل چرخ اسکرول ماوس را بالا و پایین کنید.

حالت تاریک

مانند ویندوز 10، در ویندوز 11 هم می توانید حالت تاریک را فعال کنید تا پس زمینه پنجره های مختلف تاریک گردد. باید خاطرنشان کنیم در صورتی که حالت تاریک ویندوز فعال گردد، بعضی پس زمینه های پیش فرض این سیستم عامل هم تیره می شوند و به همین دلیل ویندوز 11 در حالت تاریک جذابیت بیشتری نسبت به گذشته دارد.

تنظیمات پوشه ها

البته ویندوز 11 در تمام بخش ها طراحی نوی ندارد و در قسمت های متعدد همچنان با همان شکل و شمایل قدیمی سروکار داریم. اگر بر روی آیکون سه نقطه در نوار ابزار فایل اکسپلورر کلیک کنید، می توانید در بخش Options راهی Folder Options یا تنظیمات پوشه ها شوید که ظاهر آن نسبت به ویندوز 10 با تفاوت خاصی روبرو نشده است. البته در این میان بعضی آیکون ها جایگزین قدیمی ها شده اند و این بخش ویندوز 11 در اولین نسخه پیش نمایش هنوز از حالت تاریک پشتیبانی نمی کند.

احتمالا تا زمانی که نسخه نهایی ویندوز 11 منتشر گردد، مایکروسافت تغییراتی را برای این بخش اعمال خواهد نمود. روی هم رفته فایل اکسپلورر ویندوز 11 ظاهر ساده تری پیدا نموده و باید ببینیم آیا این تغییرات کوچک با استقبال کاربران روبرو می گردد یا نه.

منبع: How To Geek

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1879

به "فایل اکسپلورر در ویندوز 11 چه تغییراتی نموده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فایل اکسپلورر در ویندوز 11 چه تغییراتی نموده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید