فوتبال دنیا، کوشش میشل پلاتینی برای اثبات قربانی شدن در توطئه فیفا

به گزارش مجله سلنا، فوتبال دنیا - رئیس پیشین اتحادیه فوتبال اروپا در کوشش است تا در دادگاه اثبات کند که قربانی توطئه فیفا شد.

فوتبال دنیا، کوشش میشل پلاتینی برای اثبات قربانی شدن در توطئه فیفا

به گزارش خبرنگاران و به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، میشل پلاتینی درخواستی به دادگاهی در فرانسه ارائه داده که در آن اعلام نموده او قربانی پرونده توطئه فیفا شد تا برای همیشه از فوتبال حذف گردد.

میشل پلاتینی که در سال 2015 میلادی نامزدی خود برای پست ریاست فیفا اعلام نموده بود در خاتمه همان سال به اتهام رشوه از سوی کمیته اخلاق فیفا محروم شد. اتهام پلاتینی دریافت مبلغ 2 میلیون یورو از سپ بلاتر، رئیس معزول فیفا در سال 2011 میلادی است اما رئیس پیشین یوفا بیان کرد پرداخت این مبلغ بر مبنای قانونی صورت گرفت. در نتیجه کمیته اخلاق فیفا رای به محرومیت 8 ساله میشل پلاتینی از فعالیت در فوتبال داد که نیمی از آن گذشت. پس از برکناری میشل پلاتینی و سپ بلاتر از مقام های ریاست یوفا و فیفا، الکساندر چفرین و جیانی اینفانتینو عهده دار این سمت ها شدند. پس از آن دادگاهی در سوئیس اتهام های وارده به میشل پلاتینی را رد کرد اما محرومیت او از سوی کمیته اخلاق فیفا تعلیق نشد. جانی اینفانتینو: پلاتینی از نامزدی ام برای ریاست فیفا حمایت کرد

حالا میشل پلاتینی می خواهد بداند که چگونه اخبار مربوط به انتقال مبلغ 2 میلیون یورو از سوی بلاتر به حساب او در یوفا و فیفا منتشر یافته است. رئیس پیشین یوفا معتقد است این کار در راستای استراتژی غیرممکن کردن حضورش در انتخابات ریاست فیفا انجام شد.

ویلیام بورودن درباره آنالیز پرونده میشل پلاتینی در دادگاهی در فرانسه می گوید: دادگاه تحقیقات خود را شروع نموده است و تحلیل روی پرونده میشل پلاتینی انجام می گردد. پرداخت های پولی بلاتر به پلاتینی منظم و شفاف بود. در حالی که برخی از کارمندان رسمی فیفا وانمود کردند این پرداخت ها غیرمنصفانه و پنهانی هستند. نشانه های جدی توطئه برای حذف میشل پلاتینی از فوتبال وجود دارند.

وی اضافه نمود: مارسلو ویلیگرا، رئیس پیشین بخش حقوقی و دومینیسو اسکاله، رئیس پیشین بخش حسابرسی فیفا در توطئه علیه میشل پلاتینی نقش داشتند و باید نام آنها بیشتر شنیده گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 32

به "فوتبال دنیا، کوشش میشل پلاتینی برای اثبات قربانی شدن در توطئه فیفا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوتبال دنیا، کوشش میشل پلاتینی برای اثبات قربانی شدن در توطئه فیفا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید