ممنوعیت صدور مجوزهای قطع و حمل چوب تا پانزدهم فروردین 1400

به گزارش مجله سلنا، برابر اعلام سرپرست فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران صدور پروانه های قانونی برای قطع و حمل چوب آلات از 27 اسفندماه تا 15 فروردین متوقف شد.

ممنوعیت صدور مجوزهای قطع و حمل چوب تا پانزدهم فروردین 1400

سرهنگ مجید ذکریایی به جام جم آنلاین مازندران گفت: تعطیلات نوروز و خالی شدن احتمالی بعضی مناطق روستایی و جنگلی، طمع قاچاق چیان چوب را تشدید می نماید تا بیش از ایام عادی به سمت قاچاق انواع چوب آلات جنگلی و برداشت غیرقانونی از این منابع بروند.

وی اضافه نمود: هدف ما جلوگیری از قطع درختان در هر شکلی و در هر مکانی در مدت تعطیلات بود و برای نظارت بر امور و دست یابی به این هدف، صدور پروانه های قانونی برای قطع درخت و حمل چوب آلات از فردا 27 اسفندماه تا 15 فروردین ممنوع اعلام شد.

سرپرست فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان مازندران، ضمن اعلام آمادگی کامل نیروهای حفاظت از جنگل گفت: قطع و حمل هر گونه درخت حتی درختان توباغی در این مدت ممنوع است اما چوب آلاتی که به طور قانونی برداشت و مجوز حمل دارند و از سایر استان ها وارد مازندران می شوند مستثنی هستند و با توجه به این که مجوز این محموله ها پیشتر صادر شده بود، تردد آن بلامانع است.

سرهنگ ذکریایی همچنین گفت: حتی مواردی که پیش از این تاریخ با مجوز برداشت شد یعنی فردی مجوز قطع را پیشتر گرفت و درخت را قطع کرد نیز باید در مکان خود دپو باشد تا بعد از تاریخ مقرر و اگر فردی در این مدت، چوب های دپو شده را حمل و نقل و جابه جا کند، تخلّف نموده و مشمول پلمپ می گردد.

وی گفت: این قانون برای پیشگیری از احتمال سوءاستفاده در ایام تعطیلات اعمال شد ضمن اینکه گشت های خودرویی و موتوری ما نیز تا 15 فروردین افزایش یافته و نیروهای ما شیفت بندی شدند و خودروهای گشت ما نیز معین شدند و در تمام ایام نوروزی به صورت شبانه روزی فعال خواهند بود و ما نیز در اداره کل منابع طبیعی بر عملکرد این گشت ها نظارت داریم.

فرمانده یگان حفاظت همچنین گفت: نیروهای قرق بان و نگهبانان جنگل ما نیز تعطیلی ندارند و برابر قانون کار در داخل جنگل حضور دارند و 106 واحد ایست بازرسی ما نیز فعالیت عادی خود را خواهند داشت.

سرهنگ ذکریایی با تأکید بر اینکه صیانت از اَنفال، وظیفه همه است از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلّف اعم از تصرف زمین، برداشت شن و ماسه در حاشیه رودخانه ها و قطع درخت، مورد را نه تنها در ایام نوروز بلکه در طول سال با سامانه 139 و شماره 1504 اطلاع دهند چون در فرماندهی کنترل ما، نیروها شبانه روزی مستقر و پیگیر گزارش های مردمی هستند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1671

به "ممنوعیت صدور مجوزهای قطع و حمل چوب تا پانزدهم فروردین 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت صدور مجوزهای قطع و حمل چوب تا پانزدهم فروردین 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید