ناامیدی برادر لجین الهذلول از آزادی او در آینده نزدیک

به گزارش مجله سلنا، برادر فعال زن سعودی محبوس پس از صدور حکم در حق او در ماه پیش، نسبت به آزادی خواهرش در آینده نزدیک ابراز تردید کرد.

ناامیدی برادر لجین الهذلول از آزادی او در آینده نزدیک

به گزارش خبرنگاران، روزنامه ساندی تایمز نوشت، دادگاه عربستان هفته گذشته لجین الهذلول، فعال زن سعودی را با اتهام ترویج دستورکارهای خارجی و تغییر رژیم در عربستان به پنج سال و هشت ماه زندان محکوم کرد. دادگاه سال هایی را که وی از زمان بازداشت در سال 2018 گذرانده بود از این حکم کم کرد.

ولید الهذلول، برادر لجین گفت، خانواده اش از این اخبار شادمان نیستند و از این مساله نگران هستند که لجین برخلاف انتظاراتی که ماه پیش بود، آزاد نگردد و ممکن است مسائل بدتر گردد.

لجین از مشهورترین فعالان زن عربستان است که در سال 2017 خواهان لغو ممنوعیت رانندگی زنان در این کشور شد اما در سال 2018 به همراه چند تن دیگر از فعالان زن بازداشت شد و در حالی که عربستان به دستاوردهای محمد بن سلمان، ولیعهد جوان می بالید، مطبوعات و شبکه های اجتماعی لجین و همکارانش را خائن توصیف کردند و لجین به گفته خانواده اش پس از بازداشت توسط بازجویان شکنجه شده و مورد آزار جنسی نهاده شد. اتهاماتی که دادگاه عربستان آنها را رد می نماید.

ولید الهذلول در ادامه گفت، فکر نمی نماید که این حکم صادره برای لجین پیامی برای دولت جدید آمریکا به ریاست جمهوری جو بایدن باشد، زیرا پرونده به دادگاه ویژه تروریسم ارجاع داده شده و همین نشانه وخامت مساله است. به علاوه هیچ تضمینی وجود ندارد که لجین پس از آزادی در امنیت باشد زیرا طبق شروط، لجین پنج سال حق مسافرت ندارد و وسایل الکترونیکی او مصادره خواهد شد. از طرفی هم کسانی که در شکنجه او دست داشتند همچنان آزاد هستند و هیچ مجازاتی برای آنها در کار نیست و این به معنای ادامه کارهای غیر قانونی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 21 بهمن 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1534

به "ناامیدی برادر لجین الهذلول از آزادی او در آینده نزدیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناامیدی برادر لجین الهذلول از آزادی او در آینده نزدیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید