چطور به سرنوشت پلاسکو دچار نشویم؟

به گزارش مجله سلنا، رپرتاژ آگهی - در این قسمت به بررسی حادثه تلخ آتش سوزی و راه های جلوگیری از آن می پردازیم : بحث ایمنی و امنیت در ساختمان های مسکونی و اداری همواره جزو دغدغه های اصلی افراد و مردم بوده است. یکی از خطراتی که همواره می تواند امنیت جانی و مالی ساکنین ساختمان ها را به خطر بیاندازد، خطر آتش سوزی است. حادثه تلخ پلاسکو در یاد همه ما مانده و ما را به این فکر وا داشته است که چه کنیم تا به سرنوشت پلاسکو دچار نشویم؟ به لطف پیشرفت روز افزون تکنولوژی در زمینه های گوناگون، سیستم های اعلام حریق اتوماتیک و مدرنی پای به زندگی انسان گذشته است. سیستم های اعلام حریق به کمک تجهیزات منحصر به فرد خود نظیر دتکتور و آژیر اعلام حریق به سرعت ساکنین را در جریان حریق گذاشته تا هر گونه خطرات احتمالی دفع شود. سیستم اعلام حریق زیتکس (Zitex) یکی از برندهای معتبر و مشهور در زمینه تولید سیستم های اعلام حریق است.

چطور به سرنوشت پلاسکو دچار نشویم؟

اعلام حریق زیتکس

شرکت زیتکس (Zitex) از سال 2006 میلادی فعالیت خود را در زمینه تولید و تهیه سیستم اعلام و اطفاء حریق و تجهیزات آتش نشانی در کشور فنلاند و ترکیه آغاز کرد. سیستم اعلام حریق زیتکس توانست با ارائه کیفیتی مطلوب و مناسب به برندی نام آشنا در این حوزه تبدیل شود. از 1394 تولید سیستم اعلام حریق زیتکس در ایران آغاز شد و در طی این سال های اخیر توانسته نامی را برای خود در میان سیستم های اعلام حریق یا همان fire alarm system دست و پا کند. از شاخصه های اصلی اعلام حریق زیتکس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

* قابلیت تشخیص آتش سوزی به صورت آنی

* سیستم هشداردهنده

* فعال کردن بخش های کمکی دیگر مانند سیستم قطرات آب و کنترل دود

* سیستم شناسایی و هدایت کننده آتش نشانان

همین ویژگی های موجب شده تا اعلام حریق زیتکس به یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین سیستم های اعلام حریق در داخل کشورمان تبدیل شود. فروشگاه تجهیزات اعلام حریق آتش ندا ، به عنوان نماینده رسمی فروش انواع سیستم های اعلام و اطفاء حریق داخلی و خارجی از جمله سیستم اعلام حریق زیتکس، یکی از فروشگاه های معتبر در زمینه فروش سیستم های اعلام و اطفاء حریق در داخل کشور است.

fire alaram

انواع سیستم اعلام حریق زیتکس

سیستم اعلام حریق زیتکس به طور کلی به دو نوع متعارف و آدرس پذیر تقسیم می شود. در ادامه به بررسی ویژگی های هر یک از سیستم های اعلام حریق زیتکس خواهیم پرداخت و ویژگی های آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

سیستم اعلام حریق متعارف زیتکس

یکی از قدیمی ترین مدل های اعلام حریق زیتکس است که با گذر زمان شاهد به روز رسانی و تغییرات کیفی بوده است. در داخل سیستم اعلام حریق متعارف زیتکس شاهد وجود چندین دتکتور و شستی در قالب یک مدار هستیم که این مدار به مانند یک سیستم یکپارچه به یک تابلو کنترل مرکزی متصل است. در این نوع، اعلام خطر آتش سوزی و حریق بر اساس هشدار (آلارم) و رخ دادن خطا به خاطر تغییر مقاومت الکتریکی مدار مربوطه اتفاق می افتد.

سیستم اعلام حریق آدرس پذیر زیتکس

این نسخه از سیستم اعلام حریق زیتکس، نسخه هوشمندتر نسبت به مدل متعارف است که قابلیت اتصال و همانگی با مدل متعارف را نیز دارد. در این نوع سیستم، سعی داشته تا در عین سادگی، حداکثری کارایی برای شناسایی حریق به وجود آید. از قابلیت های اصلی سیستم اعلام حریق آدرس پذیر زیتکس می توان موارد زیر را نام برد:

* استفاده آسان

* راه اندازی و تنظیمات سریع

* قابلیت اتصال به سیستم های قدیمی

* کنترل از راه دور

* وجود درگاه های ارتباطی نظیر USB، Ethernet و RS-232

*طراحی بر اساس استاندارهای بین المللی LPCB و VDS

دتکتور زیتکس

برند زیتکس برای شناسایی حریق و آتش سوزی دست به تولید دتکتورهای گوناگون زده است تا بتواند سیستمی جامع و کامل را به مشتریان خود ارائه دهد. از مدل های مختلف دتکتور زیتکس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

* دتکتور دودی فتوالکتریک زیتکس

* دتکتور حرارتی زیتکس

* دتکتور ترکیبی دود و حرارت زیتکس

* دتکتور گاز زیتکس

دتکتور دودی فتوالکتریک زیتکس

همانطور که از نامش نیز مشخص است، دتکتورهای دودی فتوالکتریک زیتکس قابلیت تشخیص حریق را به کمک شناسایی دود دارند. مقاومت در برابر ضربه و لرزش، راه اندازی اتوماتیک، جریان مصرفی کم، دارای روکش محاظفتی در برابر آلودگی، رطوبت و گرد و غبار و همچنین مجهز شدن به تکنولوژی F.A.P باعث شده تا این نوع از دتکتورهای دودی زیتکس به گزینه ای جذاب برای شناسایی و اعلام حریق تبدیل شوند. فروشگاه آتش ندا با آدرس www.atashneda.ir با ارائه های مدل های مختلف دتکتور دودی فتوالکتریک زیتکس توانسته تا به مرجعی معتبر و کامل در این زمینه تبدیل شود.

دتکتور حرارتی زیتکس

از دیگر مدل های دیگر دتکتورهای زیتکس، می توان به مدل های حرارتی اشاره کرد. این دسته از دتکتورها با سنجش حرارت محیط اطراف می تواند به عنوان یک دتکتور مطمئن در سیستم اعلام حریق زیتکس ایفای وظیفه کند. داشتن بدنه ای مستحکم، مصرف حداقلی برق، مقاومت قطعه های فلزی در برابر زنگ زدگی، سهولت نصب و نگهداری و وجود تکنولوژی F.A.P باعث شده تا این دتکتورها از جایگاه ویژه ای در میان دتکتورهای زیتکس برخوردار باشند.

دتکتور ترکیبی دود و حرارت زیتکس

اگر بخواهید به صورت همزمان از مزایای دتکتورهای حرارتی و دودی استفاده کنید، می توانید از دتکتورهای ترکیبی دود و حرارت زیتکس استفاده نمایید. این مدل از دتکتورهای زیتکس تمامی قابلیت های دتکتورهای دودی و حرارتی را در قالب یک دتکتور برای شما به ارمغان آورده است تا یک سیستم اعلام حریق مطمئن را در ساختمان خود داشته باشید. داشتن نمایشگر حالات نرمال و حریق، لایه پوششی مقاوم در برابر رطوبت و خورندگی، سیستم هوشمند تشخیص نویزهای کاذب و مجموعه ای از ویژگی های دتکتورهای دودی و حرارتی زیتکس، باعث به وجود آمدن یک دتکتور همه چیز تمام توسط زیتکس شده است.

دتکتور گاز زیتکس

شرکت زیتکس برای تشخیص نشتی گاز در ساختمان های مسکونی و اداری، اقدام به تولید دتکتورهای گازی کرده است. دتکتور گاز زیتکس دارای سنسور نشت گاز بوده تا هرگونه نشتی در ساختمان که می تواند منجر به آتش سوزی و حریق شود را شناسایی نماید. ریست شدن اتوماتیک دتکتور بعد از رفع خطا، قابلیت کارکرد همراه و یا بدون دستگاه مرکزی، مقاوم در برابر ضربه و لرزش و همچنین دوام بالا در برابر خورده شدن و رطوبت از جمله شاخصه های اصلی دتکتور گاز زیتکس است.

پنل اعلام حریق زیتکس

پنل اعلام حریق زیتکس در حقیقت همان پنل مرکزی موجود در سیستم اعلام حریق متعارف زیتکس است. در این پنل اعلام حریق، به خوبی محلی که در آن آتش سوزی رخ داده است نمایش داده می شود. برای پنل های اعلام حریق زیتکس قابلیت تعریف 2 الی 18 زون (ناحیه) وجود دارد که در صورت شبکه کردن می توانید این تعداد را تا 36 زون افزایش دهید. علاوه بر این، شما قادر خواهید بود تا در هر زون تعداد 20 دتکتور دودی و 30 دتکتور حرارتی زیتکس نصب نمایید. قابلیت نصب شستی های نامحدود در هر زون و 15 آژیر 30 میلی آمپری (mA) از دیگر شاخصه های اصلی پنل اعلام حریق زیتکس است.

شستی زیتکس

شستی اعلام حریق زیتکس یکی از محصولات کاربردی در سیستم اعلام حریق است. از این شستی ها می توانید برای فعال کردن سیستم هشدار (آلارم) اعلام حریق زیتکس استفاده کنید. این شستی در نوع متعارف سیستم اعلام حریق زیتکس استفاده می شود و می توانید محل رخ دادن حریق را بر روی پنل اعلام حریق زیتکس نمایش دهد.

خرید تجهیزات اعلام حریق زیتکس از آتش ندا

فروشگاه آتش ندا، یکی از فروشگاه های متعبر و مطمئن در زمینه فروش تجهیزات آتش نشانی و سیستم های اعلام و اطفاء حریق است. آتش ندا از سال 1383 فعالیت خود را آغاز کرده و توانسته تا بهره گیری از به روز ترین و مدرن ترین فناوری های حفاظتی در دنیا، خود را به نامی برجسته در حوزه سیستم های حفاظتی تبدیل کند. قیمت مناسب، کیفیت بالا به همراه تحویل فوری سفارشات از جمله ویژگی های شاخص آتش ندا است. فروش انواع و اقسام سیستم های حفاظتی نظیر سیستم های اطفاء و اعلام حریق، دتکتورهای دودی و حرارتی و تجهیزات آتش نشانی باعث شده آتش ندا به فروشگاه کامل و جامع در حوزه سیستم های حفاظتی تبدیل شود. آتش ندا به عنوان نماینده فروش رسمی برندهای معتبر داخلی و خارجی نظیر زیتکس، تسلا و زتا آماده خدمت رسانی در سراسر کشور است.

آدرس وب سایت فروشگاه تجهیزات اعلام حریق آتش ندا : www.atashneda.ir

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 18 بهمن 1399 بروزرسانی: 18 بهمن 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1386

به "چطور به سرنوشت پلاسکو دچار نشویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور به سرنوشت پلاسکو دچار نشویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید