کاهش 20 درصدی اشغال هتل های چابهار با افزایش بارندگی ها

به گزارش مجله سلنا، ایلنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، کاهش 20 درصدی اشغال هتل های چابهار با افزایش بارندگی ها مشاهده می گردد.

کاهش 20 درصدی اشغال هتل های چابهار با افزایش بارندگی ها

چند روزی است که هر روز با هشدارهای تازه در حوزه هواشناسی منطقه ها مختلف سیستان و بلوچستان روبرو می شویم و خبرها بازهم از ادامه بارش ها و نفوذ سامانه های تازه بارشی طی روزهای آینده حکایت دارند. علیرضا جلال زایی (مدیراداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی سیستان و بلوچستان) با اشاره به آنکه توریستی این استان در انتظار خاتمه بارندگی هاست، گفت: کنارک به علت بارندگی زیاد دچار سیلاب شده، از این رو تمام تورهای توریستی در این منطقه تعطیل شده اند و اعلام نموده ایم تا اطلاع ثانوی، توریستان به سمت کنارک نروند، چرا که بارندگی ها همچنان ادامه دارد.

او اضافه کرد: حتی در چابهار نیز شاهد بارندگی های شدید هستیم و مسافرانی که در این منطقه حضور دارند امکان انجام بازدیدهایشان فراهم نیست و به ناچار در مراکز اقامتی خود مانده اند تا شرایط جوی حاکم در منطقه فروکش کند. تا به امروز هیچ اتفاق نامطلوبی برای توریستان رخ نداده. البته تورها و توریستان همچنان به این منطقه می آیند اما تعداد آنها به مقدار چند هفته پیش نیست و کاهش یافت. حتی آژانس های مسافرتی به توریستان علاقمند اعلام می نمایند که شرایط جوی منطقه چگونه است و انتخاب سفر را به آنها واگذار می نمایند.

جلال زایی درخصوص مقدار ضریب اشغال هتل های چابهار گفت: هرچند بیشترین اتفاقات در کنارک افتاده اما شرایط چابهار بهتر است با این وجود شاهد بارندگی شدید در منطقه هستیم. این امر سبب شد تا ضریب اشغال هتل های چابهار از بیش از 90 درصد به حدود 70 درصد برسد. درواقع میتوان گفت بارندگی حدود 20 درصد از مقدار مسافران چابهار کاسته است.

به گفته مدیرکل میراث و توریستی سیستان و بلوچستان از هفته آینده با ورود خط پروازی تازه به حوزه پروازهای این استان روبرو خواهیم شد و قرار است خط های پروازی تازه از چابهار به مسقط نیز راه اندازی گردد.

او درخصوص حضور توریستان خارجی در سیستان و بلوچستان نیز گفت: بیشترین توریستان ما فرهنگی هستند که از آلمان، فرانسه و ایتالیا می آیند که از مرز میرجاوه وارد می شوند. حتی هفته گذشته یک تور موتورسوار از مرز میزجاوه از پاکستان وارد استان شد و اگر شرایط شیوع اومیکرون اینگونه نبود، قطعا بیش از این تعداد توریست به استان سفر میکرد.

بنابر گزارش هواشناسی، آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، سیلابی شدن رودخانه ها، لغزندگی و کاهش دید در جاده های استان سیستان و بلوچستان رخ خواهد داد از این رو از مسافران و شهروندان درخواست شد تا از توقف و تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، بازگشایی آبروها و دهانه پل ها پرهیز نمایند. حتی درخواست شد تا از سفرهای غیر ضروری و فعالیت های کوهنوردی جلوگیری گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 18 بهمن 1400 بروزرسانی: 18 بهمن 1400 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 2080

به "کاهش 20 درصدی اشغال هتل های چابهار با افزایش بارندگی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 20 درصدی اشغال هتل های چابهار با افزایش بارندگی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید