کی روش در پی شکستن طلسم 31 ساله، مصر به هشتمین قهرمانی می رسد؟

به گزارش مجله سلنا، به گزارش خبرنگاران، ملاقات فینال سی و سومین دوره مسابقات فوتبال قهرمانی قاره آفریقا از ساعت 22:30 فردا یکشنبه (به وقت ایران) بین دو تیم مصر و سنگال برگزار می گردد.

کی روش در پی شکستن طلسم 31 ساله، مصر به هشتمین قهرمانی می رسد؟

راهنمایی تیم ملی فوتبال مصر بر عهده کارلوس کی روش است که در این جام تیم های مدعی ساحل عاج، مراکش و کامرون را شکست داده است. کی روش که سابقه راهنمایی تیم ملی فوتبال ایران به مدت هشت سال را هم دارد و تجربه ناموفقی را در کلمبیا پشت سر گذاشته است، در پی اعاده حیثیت با تیم مصر است.

از آخرین باری که کی روش به عنوان سرمربی جام برده است، نزدیک به 31 سال می گذرد. کی روش در سال 1991 با تیم جوانان پرتغال قهرمان دنیا شد و بعد از آن به عنوان سرمربی از دستیابی به جام بازمانده است. این موضوعی است که در رسانه های مصر و کشورهای عربی طی دیروز و امروز به آن توجه فراوانی شده است.

در صورتی که مربی پرتغالی بتواند مصر را به سکوی نخست مسابقات جام ملت های آفریقا برساند، به سومین مربی خارجی تاریخ مصر تبدیل می گردد که قهرمانی را برای فراعنه به ارمغان می آورد آن هم بعد از 36 سال و در پی دو مربی دیگر یعنی پال تیتکوش مجارستانی و مایکل اسمیت ولزی.

صعود مصر به فینال البته بی حاشیه هم نبود و کارلوس کی روش به علت دریافت کارت از داور مسابقه و اعتراض به او، از روی نیمکت اخراج شد. به این ترتیب سرمربی فراعنه از راهنمایی تیمش از کنار خط در ملاقات فینال محروم است.

اعتراض کی روش به داور در جریان بازی با کامرون

این دهمین صعود مصر به فینال جام ملت های آفریقا محسوب می گردد. مصری ها تا به امروز به هفت عنوان قهرمانی و دو عنوان نایب قهرمانی دست یافته اند و در پی تحقق هشتمین قهرمانی با ستاره خود محمد صلاح هستند.

مصر در سال های 1957، 1959، 1986، 2006، 2008 و 2010 قهرمان شده است و از آخرین قهرمانی این تیم نزدیک به 12 سال می گذرد. این تیم بعلاوه در سال های 1962 و 2017 عنوان نایب قهرمانی را از آن خود نموده است.

فشردگی مسابقات قهرمانی آفریقا و نزدیک بودن زمان بازی نیمه نهایی مصر به ملاقات فینال البته مورد اعتراض کی روش و دستیارانش در تیم مصر بوده است. مصری ها بعد از بازی با کامرون و شکست دادن میزبان این دوره از بازی ها، حتی درخواست تعویق یک روزه فینال را مطرح کردند که با آن موافقت نشد.

ضیاء السید مربی مصر و دستیار کی روش در نشست خبری بعد از بازی با کامرون گفت: از کنفدراسیون آفریقا می خواهیم که بازی فینال را روز دوشنبه برگزار کند. تیم سنگال در مقایسه با ما یک روز استراحت بیشتر داشته است.

در حالی که مصر روز پنجشنبه با کامرون بازی کرد و به فینال رسید، سنگال روز چهارشنبه با شکست بورکینافاسو فینالیست شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 فروردین 1401 بروزرسانی: 5 فروردین 1401 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 2131

به "کی روش در پی شکستن طلسم 31 ساله، مصر به هشتمین قهرمانی می رسد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کی روش در پی شکستن طلسم 31 ساله، مصر به هشتمین قهرمانی می رسد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید