آخرین پرواز هواپیمای مسافربری توپولف در روسیه

به گزارش مجله سلنا، هواپیمای مسافربری توپولف 154 که 50 سال از ساخت آن می گذرد، آخرین پرواز خود را در روسیه انجام داد.

آخرین پرواز هواپیمای مسافربری توپولف در روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

دفتر مطبوعاتی شرکت هوایی الروسا روسیه روز چهارشنبه در گزارشی اعلام نمود: تنها هواپیمای مسافربری توپولف-154 در روسیه که در اختیار این شرکت واقع شده است، آخرین پرواز خود را در راستا یاکوتیا- نووسیبیرسک انجام داد.

در این گزارش گفته شد: هواپیمای توپولف 154 با شماره بدنه RA-85757 متعلق به شرکت الروسا در پروازی دو ساعته از شهر میرنی در یاکوتیا به فرودگاه تولماچوا در نووسیبیرسک، 140 مسافر را منتقل کرد.

به گفته آندره گولوف مدیرکل شرکت الروسا، اعتبار مجوز پرواز هواپیمای توپولف 154 به سرانجام رسید و در فرودگاه تولماچوا خواهد ماند و در خصوص آن در آینده تصمیم گیری خواهد شد.

هواپیما توپولوف 154 که برای نخستین بار چهارم اکتبر سال 1968میلادی به پرواز در آمد، با مصرف بیشتر بنزین و کابین کوچک تر قابل مقایسه با بوئینگ 727 است.

براساس بعضی گزارش ها، راهنمایی این هواپیمای ساخت زمان اتحاد جماهیر شوروی که هنوز هم در کشورهای مختلف استفاده می گردد، پیچیدگی و مهارت های خاصی می خواهد و یکی از دلایل اصلی آن در بروز سوانح هوایی نیز اشتباه گروه پروازی اعلام شده است.

براساس اطلاعات موجود تا به امروز هفتاد مورد سقوط هواپیمای توپولف 154 در دنیا اعلام شده است.

تا به امروز دست کم 3099 نفر در این سوانح در کشورهای مختلف از جمله ایران جان خود را از دست داده اند.

آخرین مورد سقوط هواپیمای توپولف 154روز هفتم دی ماه سال 95گزارش شد و یک فروند از این نوع هواپیما با 92 سرنشین اکثرا نظامی و گروه موسیقی وزارت دفاع روسیه پس از پرواز از فرودگاه آدلر نزدیک سوچی (به مقصد پایگاه نظامی حمیمم در سوریه) در دریای سیاه سقوط کرد و همه سرنشینان آن کشته شدند. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 آذر 1399 بروزرسانی: 7 آذر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1226

به "آخرین پرواز هواپیمای مسافربری توپولف در روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین پرواز هواپیمای مسافربری توپولف در روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید